English

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

حوزه فناوری‌های نوین، حوزه سلطه است/ غربی‌ها سال گذشته بد عهدی کردند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر چه غربی‌ها اذعان داشتند که می‌خواهند به تفاهم هسته‌ای برگردند و تنها راه حل دیپلماسی است، اما به بیان و منطق خود پایبند نبودند و در سال 1401 با سالی پرتنش و رفتارهای پیچیده مواجه بودیم.

حوزه فناوری‌های نوین، حوزه سلطه است/ غربی‌ها سال گذشته بد عهدی کردند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی است که توانسته است با خودباوری، خدا باوری، اهتمام و توکل ویژه به خدای متعال مسیر رشد و ترقی را در راستای شکوفایی علمی و فناوری برای کشور به ارمغان بیاورد.

اسلامی تصریح کرد: حوزه فناوری‌های نوین، حوزه سلطه است. حوزه‌ای است که در انحصار ابرقدرت‌ها و کشورهای پیشرو قرار داشت. ورود به این حوزه ممنوعه و دستیابی به فناوری‌های نوین و نوظهور همواره یک جرم محسوب می‌شود، از این بابت جرم نامگذاری می‌کنم به دلیل اینکه حرکت در این راستا را با مجازات مواجهه کردند و ما را از بدو پیروزی انقلاب تاکنون مورد تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار دادند.

معاون رییس جمهور بیان داشت: غربی‌ها تحریم‌هایی را به بهانه هسته‌ای با اتهامات واهی به کشور اعمال کردند و با عملیات سیاسی و روانی این تنش‌ها و فشارها را در سال ۱۴۰۱ به اوج خود رساندند.

وی اضافه کرد: اگرچه آنها اذعان داشتند که می خواهند به تفاهم هسته‌ای برگردند و می‌گفتند که تنها راه حل و فصل این مسائل با ایران، دیپلماسی هست و برجام بهترین راه حل است، ولی باز هم بر بیان و منطق خود پایبند نبودند و فشارها را از حد گذراندند و در سال ۱۴۰۱ سالی پرتنش با رفتارهای پیچیده مواجهه بودیم که به لطف الهی این حرکت‌ها موفقیت آمیز نبود و نتوانست خللی در اراده ملت ایران به وجود آورد.

اسلامی با بیان اینکه همکاران ما بیش از 159 دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی را ثبت کردند، تصریح کرد: اینها فناوری‌هایی است که به دلیل شرایط تحریم در اختیار ما نیست و این فناوری‌ها اسباب سلطه اقتصادی و فشار سیاسی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همکاران ما توانستند دستاوردهای جدیدی را برای کشور تحصیل کنند به نحوی که ما بتوانیم گستره فعالیت خود را در جهت خدمت به مردم عزیز بیش از پیش گسترش دهیم و مردم ما از نزدیک حس واقع بینانه و ملموس نسبت به فناوری هسته‌ای را پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه