English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

هیچ نماینده مجلسی مصونیت قانونی ندارد و در صوت تخلف راهی دادگاه می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شیراز تاکید کرد که هیچ نماینده‌ای مصونیت ندارد و در صورت تخلف باید به دستگاه قضا پاسخگو باشد.

هیچ نماینده مجلسی مصونیت قانونی ندارد و در صوت تخلف راهی دادگاه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شیراز تاکید کرد که هیچ نماینده‌ای مصونیت قانون نداشته و اگر رفتاری خلاف قانون و یا فسادانگیز داشته باشد پس از بررسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به دادگاه معرفی خواهد شد و این طور نیست که در مجلس شورای اسلامی هرکسی آزاد باشد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

علیرضا پاک‌فطرت در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح حمایت مالی از افشاگران فساد بیان کرد: اهمیت مبارزه با فساد بر کسی پوشیده نیست. مقام معظم رهبری دیروز در دیدار با مسئولان نظام تاکید کردند مبارزه با فساد کار لازمی است. فساد مردم را ناامید می‌کند و فساد باعث هلاکت جامعه می‌شود اما فسادی که این همه داد می‌زنیم در طرحی که اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است در سه صفحه و ۱۷ ماده خلاصه شده و به نظر ناقص است. ترک فعل‌هایی که امروز مدیران ما را احاطه کرده در کدام یک از مواد این قانون دیده شده است؟ عده‌ای در پست‌های مدیریتی مهم می‌نشینند کار هم انجام نمی‌دهند این بزرگترین فساد است که در این طرح دیده نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر به کارگیری اقوام و خویشاوندان در پست‌ها نوعی فساد است که در این طرح گنجانده نشده است برخی از صندلی‌ها مانند صندلی مجلس شورای اسلامی چون به کسی پاسخگو نیستند بعضا وزرا یا مدیران استانی را وادار می‌کنند که شخص خاصی را در یک پست بگنجانند و این شخص چون صلاحیت ندارد بیت‌المال را حرام می‌کند، این هم نوعی فساد است. بنده تقاضا دارم این طرح به کمیسیون باز گردد و به صورت جامع‌تر تکمیل شده و به صحن مجلس بیاید. هیچ مجلسی غیر از این مجلس چنین طرح‌هایی را بررسی نخواهد کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پاک فطرت بیان کرد: این طرح حمایت از گزارشگران فساد است و طرح مبارزه با فساد نیست. بحث مبارزه با فساد چندین قانون دارد و این طرح به دنبال تکمیل این زنجیره است. براساس اصل ۸ قانون اساسی بحث مردمی کردن همه امور حائز اهمیت است و این طرح سعی دارد مردم را در مبارزه با فساد همراه کرده و فرصتی را برای داوطلبان گزارشگر فساد فراهم کند که هم امنیت قضایی داشته باشد و هم به عنوان منبعی برای ارائه گزارش در خصوص فساد عمل کند. این طرح مبارزه با فساد را تکمیل می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اما مثالی که شما زدید در بحث نمایندگان مجلس باید بگویم که حتما نظارت بر نمایندگان مجلس وجود دارد و هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان اگر نماینده‌ای خطا کند ورود کرده و اگر خارج از مسئولیت نمایندگی باشد برخورد لازم صورت می‌گیرد. هیچ نماینده‌ای مصونیت ندارد و در صورت تخلف به دادگاه معرفی می‌شود این طوری نیست که در مجلس شورای اسلامی همه آزاد باشند و هر کاری که خواستند انجام دهند، البته منظور شما این نبود و بنده خواستم تصحیح کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی