English

لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

مجلس به دولت برای ایجاد حساب بهینه سازی مصرف انرژی مجوز داد

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند به منظور تسهیل تامین مالی و اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی حساب بهینه سازی مصرف انرژی نزد خزانه داری کل کشور ایجاد کند.

مجلس به دولت برای ایجاد حساب بهینه سازی مصرف انرژی مجوز داد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس، بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۲ تبصره ۱ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۲ تبصره ۱؛به منظور تسهیل تأمین مالی  و اجرای پروژه(طرح)های بهینه سازی مصرف انر‍ژی، به دولت اجازه داده می شود از طریق وزارت نفت «حساب بهینه سازی مصرف انرژی نزد خزانه داری کل کشور» را ایجاد کند.

۱- سرمایه اولیه حساب مذکور مبلغ سیصد هزار میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد که از طریق منابع داخلی شرکت های تابعه وزارتخانه های نفت و وزارت نیرو(معادل ده درصد(۱۰%) منابع سرمایه ای هر شرکت)، اعتبار ردیف ... مصارف جدول تبصره (۱۴) تأمین می‌گردد. همچنین جهت پایداری منابع حساب، حداقل ده درصد(۱۰%) از منابع حاصل از صرفه جویی انرژی در هریک از پروژه (طرح)های مصوب شورای اقتصاد در حوزه بهینه‌سازی انرژی مبتنی بر ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر به این حساب واریز می شود.

۲- استفاده از منابع حساب مذکور صرفاً جهت اجرای پروژه (طرح)های بهینه‌سازی مصرف انرژی توسط شرکت‌های دولتی ذیربط در قالب وجوه اداره شده و نیز ارائه تضمین به سرمایه‌گذاران طرح‌های بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین خرید گواهی‌های صرفه‌جویی و ظرفیت منتشر شده در بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست مجاز است و مانده حساب در پایان سال قابل انتقال به سال بعد می باشد.

آئین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارت نفت با همکاری وزارتخانه های نیرو و امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی ظرف مدت دوماه پس از تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

بیشتر بخوانید:

برای صیانت از بیت‌المال هیچ خط قرمزی نداریم

دولت لایحه احکام دائمی را به مجلس بفرستد/قانون مالیات‌ها باید دائمی باشد

کاهش ۳۵ هزار میلیاردی درآمد مالیاتی دولت / شرکت‌های بورسی معاف از مالیات می‌شوند

مجلس وارد دوازدهمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه شد

مالیات فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی و رسانه‌ای حذف شد

مصوبه مجلس درباره بانکداری مرکزی بررسی شد

مجددا اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در مجلس بررسی می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه