English

امشب؛

دو سوم آسمان کشور زیر بار رزمایش هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ قرار می‌گیرد

مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در منطقه عمومی شمال غرب، غرب و مرکز کشور از امشب برگزار می‌شود.

دو سوم آسمان کشور زیر بار رزمایش هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با توکل بر خداوند بزرگ، بر اساس طرح ریزی‎های انجام گرفته، مرحله نهایی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401، در حدود دو سوم از آسمان کشور عزیزمان ، یعنی در گستره‎ای بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از امشب آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: یگان‌های پهپادی و پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش، یگان‌های پدافند هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه، یگان‌های پدافند هوایی و هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نزدیک به دو هزار پست دیده‌بانی از کلیه نیروهای ارتش، سپاه و فراجا، در یک سازماندهی منظم تحت فرماندهی عملیاتی فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و تحت کنترل عملیاتی مراکز فرماندهی و کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی، با آمادگی کامل در این رزمایش شرکت می‎کنند.
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور تصریح کرد: در رزمایش امسال، منطقه عمومی رزمایش، شبیه سازی نبوده و کلیه یگان‎ها با صدها سامانه‎ مختلف پدافندی که تأمین امنیت فضای کشور را در حال حاضر برعهده دارند، در سازمان رزم رزمایش قرار گرفته‌اند.
امیر سرتیپ رحیم زاده افزود: با برنامه ریزی دقیق انجام گرفته، بیش از یک صد فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین، مطابق و متناسب با تهدیدات برآورد شده، با فرماندهی عملیاتی نیروی هوایی ارتش، در سمت‎ها و لایه‎های ارتفاعی مختلف، در محیط جنگ الکترونیک و عموماً در شب هنگام، مراکز حساس موجود در منطقه عمومی رزمایش، از جمله مراکز هسته‌ای، نیروگاه‌ها، مراکز نظامی و اقتصادی را مورد حمله قرار می‌دهند و عملکرد نیروهای حمله‌ور و یگان‌های پدافند هوایی، با دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به استفاده گسترده از سامانه‌های بومی در این رزمایش، افزود: اکثر قریب به اتفاق سامانه‌های گسترش داده شده که در رزمایش شرکت می‌کنند بومی بوده و توسط متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مراکز تحقیقاتی و جهاد خودکفایی نیروهای ارتش و سپاه با استفاده از مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان، تولید و در سازمان رزم نیروهای پدافند هوایی کشور قرار گرفته‌اند.
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور خاطرنشان کرد: در رزمایش امسال برای اولین بار، فقط گوشه‎ای از عملکرد لایه پنهان پدافند هوایی، که برای جلوگیری از کشف و شناسایی محل استقرار، در آشیانه ها و تونل‌های زیرزمینی مستقر شده و در زمان نیاز، از محل‌های خود خارج و پس از انجام عملیات مجدداً در کوتاه‎ترین زمان به محل‌های پنهان خود جابجا می‌شوند، به نمایش در خواهد آمد.
امیر سرتیپ رحیم زاده  ادامه داد: هرچند رزمایش پدافند هوایی مانند سایر رزمایش‌های نیروهای مسلح، برابر برنامه تدوین شده، همه ساله انجام می‎شود ، ولی رزمایش امسال با این وسعت و با این حجم از سامانه های پدافند هوایی آشکار و پنهان، با هدف نشان دادن آمادگی کامل فرزندان مؤمن، انقلابی، پرتلاش و غیرتمند این ملت شریف در یگان‎های پدافند هوایی برای تأمین امنیت فضای کشور و مقابله با تهدیدات متصور و برای جلوگیری از اشتباهات محاسباتی دشمن انجام می‌پذیرد.
وی تاکید کرد: کلیه مراحل این رزمایش، توسط کارشناسان متخصص و مجرب مورد داوری و ارزیابی دقیق قرار می‎گیرد و ان شاءالله، پس از اتمام رزمایش، نتایج حاصله به سمع و نظر ملت عزیز ایران اسلامی خواهد رسید.

 

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی