English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده سیاست های سفر اخیر مقامات کاخ سفید به خلیج فارس

آمریکا در هفته گذشته با صدور یک بیانیه مشترک ضد ایرانی با شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر اینکه به دنبال هدف همیشگی خود یعنی فروش تسلیحات نظامی رفت، تلاش کرد تا دولت های عربی را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهد و از این طریق بلوکی علیه ایران و حتی نفوذ چین در منطقه شکل دهد.

پشت پرده سیاست های سفر اخیر مقامات کاخ سفید به خلیج فارس

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته بعد از نشست مشترک خود در ریاض بیانیه‌ای مشترک علیه ایران منتشر کردند و بار دیگر ایران را به انجام اقدامات خصمانه علیه کشورهای منطقه محکوم کردند.

تقریبا می توان گفت در 44 سال گذشته این اتفاق بارها تکرار شده و همواره نشست های مقامات آمریکایی با کشورهای عربی به ویژه عربستان و مصر در راستای محکوم کردن ایران بوده است، زیرا این دو کشور بزرگترین خریداران تسلیحات نظامی از دولت های غربی به ویژه آمریکا هستند و امسال در نشست شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر اینکه همان سیاست قدیمی آمریکا برای ایجاد ترس در کشورهای عربی برای فروش تسلیحات نظامی اتفاق افتاد، موضوع عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی هم از سوی بایدن دنبال شد تا به نوعی با افزایش همکاری امنیتی کشورهای عرب منطقه رژیم صهیونیستی بلوک سیاسی و امنیتی علیه ایران شکل بگیرد.

در یک سال گذشته برخی از مقامات کشورهای عربی از جمله امارات با مقامات رسمی رژیم صهیونیستی دیدار داشته اند و حتی مقامات دولت آمریکا هم برای تسهیل این مساله به فلسطین و لبنان هم سفرهایی داشته اند تا بتوانند دولت های عربی را متقاعد به آغاز روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی کند.

از طرف دیگر فعالیت گروه های تروریستی در طول چند ماه گذشته علیه ایران افزایش یافته است که همه آنها با رژیم صهیونیستی، عربستان و ... همکاری داشته اند و دولت آمریکا با سفر به خاورمیانه تلاش کرد که حمایت از این اقدامات خرابکارانه را علنا اعلام و تاکید کند که همکاری اطلاعاتی با این گروه های تروریستی را هم در دستور کار قرار دهند تا به نوعی آنها بتوانند در عملیات خود موفقیت بیشتری کسب کنند.

 همانطور که پشت پرده ها نشان می دهد که برخی کشورهای عربی کمیته هایی برای همکاری امنیتی و اطلاعاتی تشکیل داده اند و حتی نماینده رژیم صهیونیستی در آن حضور دارد . این موضوع بیشتر از اینکه با هدف افزایش امنیت داخلی این کشورها باشد در راستای اقدامات ضد امنیتی علیه برای کشورها همچون ایران است.

 

دلایل گرایش کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی

تقریبا در 44 سال گذشته حکومت ایران در قبال رژیم صهیونیستی سیاست واحد داشته است، اما کشورهای عربی نه تنها تحت تاثیر سیاست های آمریکا بوده اند هرگاه می خواستند به نوعی ایران را تحت تاثیر قرار دهد خود را در دامن این رژیم می انداختند و این مساله به تازگی جدی تر شده است، به ویژه اینکه غربی ها تلاش کرده اند که فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران را به عاملی برای تهدید کشورهای منطقه جلوه دهند و حتی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان مدعی شده اند که به دنبال دستیابی به تجهیزات هسته ای برای تقابل با ایران هستند.

از طرف دیگر برخی نمایندگان پارلمان اروپا در روزهای اخیر اعلام کرده اند که غرب باید کشورهای عرب منطقه را به پدافند ضد هوایی و ضد موشکی مجهز کند تا از این طریق آنها را در قبال حملات احتمالی ایران در امان نگه دارد.

این ادعاهای کاملا واهی مشخص است تنها با هدف فروش تجهیزات نظامی اتفاق می افتد، زیرا در 44 سال گذشته ایران تاکنون نه تنها به خاک هیچ کشوری تجاوز نکرده است، بلکه از سوی دولت بعثی هم مورد تجاوز قرار گرفته است.

از طرف دیگر دولت آمریکا با سفر به خاورمیانه به دنبال جلوگیری از افزایش نفوذ چین در این منطقه است،  زیرا به تازگی رئیس جمهور چین به عربستان سفری داشت و تفاهمنامه های اقتصادی و تجاری زیادی را امضا کرد و بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیدند که دولت عربستان برای اینکه نفت خود را ارزان به دولت های غربی نفروشد بازارهای هدف خود را محدود به غرب نکرده است تا زیر فشار غرب مجبور نشود نفت را با قیمت ارزان در اختیار آنها قرار دهد، به همین دلیل چین به یک بازار رزرو برای عربستان باقی خواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه