English

طحان نظیف:

اجرای قانون اساسی را از مسئولین مطالبه کنید

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی را بخوانید و از اصول آن مطلع شوید تا بتوانید از مسئولین اجرای آن اصول را بخواهید.

اجرای قانون اساسی را از مسئولین مطالبه کنید

به گزارش خبرگزاری موج، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جمع دانش آموزان برتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به زمان شناسی مردم اشاره کرد و گفت: این حضور مجدداً بر این موضوع تاکید می‌کند که ما باید خادم مردم باشیم. مشکلات ما به خودمان مربوط است و نباید تصور کرد دشمن و تجزیه طلب مشکلات ما را حل می‌کند.

طحان نظیف با طرح این سوال که دلیل این میزان دشمنی با ایران چیست؛ گفت: انقلاب اسلامی یک اتفاق سیاسی بود که برخی از کشورها با روی کار آمدن یک دولت اسلامی مخالف بودند. این دشمنی‌ها را برخی دولت‌ها ادامه دادند.

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی، ماهیت نظام ماست گفت: این ماهیت جمهوری اسلامی است که برای نظام غربی بنیان افکن بوده است. جمهوری اسلامی برای حکمرانی الهی حرف دارد و برای مردمش در اداره کشور جایگاه تعریف کرده است. جمهوری اسلامی راه حکمرانی مردم و حکمرانی الهی را مشخص کرده است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: قانون اساسی را بخوانید. از اصول آن مطلع شوید تا بتوانید از ما اجرای آن اصول را بخواهید. در قانون اساسی تصریح شده است که سرمایه در خدمت انسان باید باشد در حالی که این امر مخالف تفکر سرمایه داری است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: همین مخالفت غرب با اصول انقلاب اسلامی است که باعث شده است غربی‌ها در فضای مجازی به شدت پست‌ها و مطالبی را که حاوی کلمه شهید یا سردار حاج قاسم سلیمانی است سانسور کنند. آنها در تلاش هستند حرفی که خودشان می‌خواهند در عالم شنیده شود و حرفی که نمی‌پسندند نباید شنیده شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مردم ایران را مسلمان نکرد و مردم پیش تر مسلمان بودند؛ گفت: انقلاب اسلامی باعث شد مردم اصول و اعمالی را که پیش از این نمی‌توانستند بر مبنای اسلام اجرایی کنند؛ جامعه عمل بپوشانند. انقلاب اسلامی حرف‌های نو ارائه می‌کند که برای بسیاری از مردم دنیا جذاب است. حتی وقتی بیانیه گام دوم انقلاب را هم مطالعه کنیم می‌بینیم این تمدن نوین اسلامی ادامه دار خواهد بود.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه هر جا به توان داخلی اعتماد کردیم موفق بوده و هر جا چشم به خارج دوختیم موفقیت ما کاهش یافت. گفت: اگر مشکلی هم در سیستم وجود دارد در قانون اساسی نهادهایی مشخص شده‌اند که وظیفه بازرسی و برخورد با فرد متخلف را بر عهده دارند. در مجلس گذشته ۷۵ نماینده بودند که صلاحیتشان برای ثبت نام مجدد در انتخابات مجلس رد شد.

 

بیشتر بخوانید:

شورای نگهبان تاکنون مصوبه‌ای درمورد طرح صیانت دریافت نکرده است/ از سال آینده بودجه کشور به صورت دو مرحله‌ای بررسی می‌شود

شورای نگهبان با لایحه الحاق ایران به سازمان شانگهای موافقت کرد

سخنگوی شورای نگهبان اهانت به قرآن را محکوم کرد

طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمان تایید شد

اقدام اروپا علیه سپاه طبق منشور ملل متحد وجاهتی ندارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه