English

رئیس سازمان انرژی اتمی:

تامین ۲۰ درصد برق کشور هدف کلان سازمان انرژی اتمی است/ بازرس آژانس سهوا اطلاعات اشتباه داده بود

محمد اسلامی گفت: یکی از بازرسان آژانس سهواً گزارش کرده بود که ایران در سایت غنی سازی شهید علی‌محمدی (فردو) تغییراتی در رویه بهره برداری انجام داده که پیشتر آن را اعلام نکرده است.

تامین ۲۰ درصد برق کشور هدف کلان سازمان انرژی اتمی است/ بازرس آژانس سهوا اطلاعات اشتباه داده بود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی در حاشیه پنجاه و سومین نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: یکی از بازرسان آژانس سهواً گزارش کرده بود که ایران در سایت غنی سازی شهید علی‌محمدی (فردو) تغییراتی در رویه بهره برداری انجام داده که پیشتر آن را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: بازرسان قبلی در محل حضور یافتند و پس از توضیحاتی که برای آنها داده شد بازرس مذکور به سهو خود پی برد و پس از هماهنگی آنها با دبیرخانه آژانس موضوع عملاً حل شد؛ ضمن اینکه امروز هم نامه‌ای از جانب دفتر پادمان سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به نامه قبلی آژانس در این خصوص ارسال شده است.

اسلامی گفت: سازمان انرژی اتمی در پی مزاحمت‌ها، تخریب‌ها و تحریم‌های مختلف و متعدد به حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در چارچوب جهاد تبیین در میانه اتهام زنی‌های روزافزون غرب علیه کشورمان برگزار شد تا نشان داده شود که دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشورمان با اتهامات مبنی بر عدم مسالمت آمیز بودن صنعت هسته‌ای، کاملاً متفاوت است، اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که برای همه موارد موجود در این نمایشگاه هیچ‌گونه دسترسی به خارج نداشتیم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: پروژه‌های تحقیقاتی که در مشارکت آژانس و فراتر از تحریم‌ها بوده، همکاری با خارج بوده است اما در بقیه موارد کاملاً براساس اسناد راهبردی پیشرفتیم.

اسلامی تصریح کرد: رسیدن تولید برق هسته‌ای به ۲۰ درصد سبد برق کشور یک هدف گذاری کمی است که در برنامه سازمان قرار دارد؛ در عرصه‌های پزشکی، محیط زیست، سلامت و امنیت غذایی مواردی هستند که در اهداف کلی هدف گذاری شده‌اند؛ دستاوردی که امروز رونمایی شد نیز در همه صنایع غذایی می‌تواند به عنوان وسیله مکمل مستقر شود.

وی گفت: در حوزه پرتودهی نیز قصد داریم گستره ملی را تحت پوشش قرار دهیم و امنیت غذایی سراسر کشور را ارتقا و ضایعات مواد غذایی را کاهش دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برنامه این سازمان برای توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای، گفت: سازمان انرژی اتمی ۱۰ هزار مگابایت را که در قانون پیش بینی شده مرور کرده و شرکت‌های نیروگاهی را در شمال و جنوب ایجاد کرده است؛ با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و همکاری شرکت‌های بزرگ این اقدام در دست انجام است؛ با این نرخ بازدهی که داریم، زودتر از زمان بندی پیش بینی شده به اهداف خود می‌رسیم؛ تامین ۲۰ درصد برق کشور هدف کلان سازمان است که آن را محقق خواهیم کرد.

 

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای افتتاح شد

آژانس انرژی اتمی مدعی پیدا کردن شواهد جدید از سایت فردو شد

احتمالا اطلاعات آقای گروسی به روز شده نیست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی