English

ناوهای ایرانی در مسیر کانال پاناما

یکی از ماموریت‌های اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گشت‌زنی در شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب، خلیج عدن و دریای سرخ و تامین امنیت کشتی‌های تجاری کشورمان در مقابل دزدی دریایی است

ناوهای ایرانی در مسیر کانال پاناما

به گزارش خبرگزاری موج، نیروی دریایی ارتش ایران که تاکنون اقیانوس آرام و اطلس را درنوریده است، قصد دارد به زودی راهی کانال پاناما شود.

یکی از ماموریت‌های اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گشت‌زنی در شمال اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب، خلیج عدن و دریای سرخ و تامین امنیت کشتی‌های تجاری کشورمان در مقابل دزدی دریایی است و از سال ۸۷ تاکنون ۸۶ ناوگروه به این ماموریت اعزام و چندین بار با دزدان دریایی درگیر شده است. البته نیروی دریایی بارها به کشتی سایر کشورها هم کمک کرده است. در حال حاضر نیز ناوگروه هشتاد و ششم نیروی دریایی شامل ناو بندر مکران و ناوشکن دنا مشغول دریانوردی در آب‌های اقیانوس آرام هستند.

با این حال نیروی دریایی خود را محدود به شمال اقیانوس هند نکرده و تاکنون ماموریت‌های بزرگی مثل حضور در اقیانوس آرام و پهلوگیری در بندر کشور چین، عبور از کانال سوئز و حضور در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس را انجام داده است. اخیرا نیز امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرده است که ناوگروه نیروی دریایی به کانال پاناما اعزام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه