English

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان:

الزام مقابله کشور‌های اسلامی با اسلام هراسی در فرانسه

وزاری امور خارجه ایران و پاکستان در گفتگوی تلفنی بر همکاری برای مقابله با اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی در رسانه‌های فرانسوی به بهانه آزادی بیان تاکید نمودند.

الزام مقابله کشور‌های اسلامی با اسلام هراسی در فرانسه

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با آقای بلاول بوتور زرداری با اشاره به اقدام اخیر نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات و مرجعیت دینی گفت: لابی صهیونیستی در ورای اقدام نشریه فرانسوی برای توهین به مقدسات و مرجعیت دینی قرار دارد؛ هر چند این موضوع از مسئولیت دولت فرانسه در این باره نمی‌کاهد.

وی تاکید کرد: کشور‌های اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشور‌های غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به سابقه بد نشریه فرانسوی در توهین به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، ارزش‌ها و مرجعیت دینی گفت: پاکستان آمادگی دارد در همکاری با دولت‌های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در چارچوب مقابله با هرگونه اسلام هراسی و توهین به مقدسات اقدام کند.

در این گفتگوی تلفنی همچنین وزرای خارجه دو کشور درباره آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای و بین المللی، رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اظهار خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو جانبه به ویژه برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به میزبانی پاکستان بر اهمیت اجرای توافق‌های انجام شده در این کمیسیون تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای گشایش بازارچه مرزی "پیشین - مند" آمادگی دارد.

وی همچنین با اشاره به تحرکات لابی رژیم صهیونیستی در گسترش اسلام هراسی از اقدام جدید این رژیم جعلی در هتک حرمت مسجد الاقصی به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان با ابراز نگرانی از وضع نگران کننده افغانستان با ابراز تاسف از محروم کردن دختران این کشور از تحصیل، بار دیگر بر ضرورت شکل گیری دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت همکاری‌های مشترک نظامی و امنیتی دو کشور در مبارزه با فعالیت‌های تروریستی تاکید کرد.

آقای بلاول بوتور زرداری همچنین با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه ایران به سیل زدگان کشورش بر ضرورت تحقق هر چه سریع‌تر توافق‌ها در نشست اخیر کمیسیون مشترک دو کشور در چارچوب گسترش روابط خوب و سازنده تهران - اسلام آباد تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز نگرانی از ادامه رویکرد‌های تهاجمی رژیم صهیونیستی با محکوم کردن اقدامات این رژیم جعلی در هتک حرمت مسجد الاقصی، لزوم پایان سکوت کشور‌ها در برابر بی عدالتی در فلسطین را خواستار شد.

بلاول بوتور زرداری در پایان بر ضرورت ادامه آموزش بانوان در افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه