English

مشاور فرمانده کل سپاه:

آمریکا برای امتیاز گرفتن از ایران اغتشاشات را طراحی کرد

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به هماهنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اغتشاش در کشور گفت: آنها به دنبال این بودند که ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد.

آمریکا برای امتیاز گرفتن از ایران اغتشاشات را طراحی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسین طائب در جمع دانشجویان دانشگاه اراک اظهار داشت: شرایط جهانی به گونه‌ای است که سرعت تحول‌ها از سرعت پیش بینی‌ها بیشتر است و بحث تغییر هندسی سیاسی جهان و اینکه جهان چند قطبی می‌شود و بازیگران اصلی این نظام چه کسانی هستند، زیاد است.

طائب گفت: در آمریکا، آمریکایی‌ها یک برآوردی نسبت به خود اعلام می‌کنند که این برآورد بر اساس ۲ سند استراتژی امنیت ملی آمریکا و استراتژی امنیت ملی بایدن است؛ آنها می‌گویند آمریکا مشکلات داخلی و چالش‌های بین المللی دارد که اگر تا ۲۰۲۵ بر آنها غلبه کند می‌شود کدخدای دهکده جهانی وگرنه همانند شوروی فرو می پاشد که البته در سند بایدن این مهم تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده بود تا در ایران ناامنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند و ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد.

مشاوره فرمانده کل سپاه بیان کرد: پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها تلاش کردند جهان را به سمت تک مدیریتی به همراه پیشرفت بدون دخالت دین حرکت دهد اما انقلاب اسلامی در تلاش است که جهان را به سمت پیشرفت بر اساس مبانی دین خدا حرکت دهد که اکنون بیش از ۳۰ سال این تقابل وجود دارد.

وی یادآور شد: دهه پنجم انقلاب با دهه تعیین سرنوشت آمریکایی‌ها مصادف شده است و آمریکایی‌ها در آخرین سند امنیت ملی خود می‌گویند اکنون در دهه‌ای به سر می بریم که سرنوشت آمریکا و جهان تعیین و پنجره فرصت‌ها به روی آمریکا بسته خواهد شد؛ بنابراین آمریکایی‌ها یا سه سال یا هشت سال فرصت دارند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: می‌گویند در این هشت سال باید چالش‌های درونی و بیرونی را از بین ببرد که چالش‌های درونی جنگ، آب، غذا، بیماری‌های فراگیر، تروریسم و مسئله تورم و گرانی‌های جهانی و مسئله انرژی است و برای چالش‌های بین المللی سه کشور چین، روسیه و ایران را معرفی می‌کند که چین از جهت مسأله رهبری، روسیه، تهدید و ایران به عنوان معرف حکمرانی جدید به دنیا؛ به عنوان چالش معرفی می‌شوند که باید با این سه کشور تا ۲۰۳۰ برخورد شود.

طائب اضافه کرد: در ادامه این برخوردها مسئله تایوان را برای چین و مسئله اوکراین را برای روسیه، نا امن کردن جبهه مقاومت برای ایران مطرح کردند که اولویت نیز ایران است. به گونه‌ای که پس از تمام شدن کار ایران، اوکراین را مسلح کند که به شهرهای روسیه حمله کند و بعد سراغ چین رود.

وی گفت: آمریکا با اسرائیل هماهنگ کرده بود تا در ایران نا امنی ایجاد کنند و در مهرماه اغتشاشات انجام دهند تا در اول مهرماه ایران ضعیف شود و با امتیاز دادن به برجام برگردد اما دو حادثه این کار را به هم زد، نخست اینکه روسیه نقشه را فهمید و زودتر به اوکراین حمله کرد؛ دوم اینکه آمریکا با بنت بسته و دولت بنت سقوط کرد.

مشاور فرمانده سپاه افزود: در جنگ ترکیبی سه دسته نیروی دارای خشونت، مزدور و هیجانی مشاهده می‌شود که باید بتوان هر سه دسته را کنترل کرد و اگر دادگاه به موقع برگزار شود موفق خواهد بود زیرا دادگاه دارای سه هدف مجازات جانی، ایجاد خشم و ترس برای دیگران یا بازدارندگی و ایجاد اقتدار در جامعه است که در جنگ ترکیبی اگر دادگاه زود برگزار شود براندازها را جمع می‌کند.

مشاوره فرمانده کل سپاه اظهار کرد: به دلیل اینکه ایران دارای بحران آب است آمریکایی‌ها تلاش کردند ایران در مقابل فروش نفت آب یا غذا وارد کند و از سوی کسی که باید دوگانگی را اجرا می‌کرد گفته شد اگر آب، هوا و غذا می‌خواهید باید دم کد خدا را ببینیم.

طائب گفت: با یگانه شدن حاکمیت ورق برگشت؛ در گذشته ۱۶ هزار میلیارد نفت می‌فروختیم و در مقابل آن غذا وارد می‌کردیم به گونه‌ای که به مدت سه سال فروش نفت ما با واردات غذا یعنی گندم، روغن، و دانه‌های روغنی برابر بود بنابراین فرصتی برای پیشرفت باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تغییر و تحول‌های ایران را می‌بینند و قراردادها را می‌فهمند. اگر در داخل انسجام را حفظ کنیم و به سمت پیشرفت بریم از مشکلات عبور می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه