English

دولت به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد تیم اقتصادی رئیس جمهور ضعیف است و با وجود این افراد حل مشکلات معیشتی و اساسی مملکت راه به جایی نخواهد برد.

دولت به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر خانی، نماینده مردم شاهرود در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اوضاع اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است؟» خاطرنشان کرد که این موضوع بر «امید به آینده روشن» تاثیر منفی داشته است.

وی خواستار توجه دولت به تذکرات نمایندگان در این زمینه شد و گفت: اگر دوستان به سخنان دلسوزانه با نگاهی جدی‌تر توجه می‌کردند حتما گرفتاری های امروز را شاهد نبودیم.

این نماینده مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور عملکرد تیم اقتصادی وی را ضعیف دانست و ابراز عقیده کرد که با وجود این افراد حل مشکلات معیشتی و اساسی مملکت راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به پیش‌بینی ها نسبت به نتایج اجرای طرح هدفمندی یارانه ها افزود: سوال بنده از شما به عنوان رئیس جمهور این است؛ آیا جنابعالی نباید از تیم اقتصادیتان سوال می کردید که چرا این طرح اینگونه پیش رفت؟ جناب آقای رئیسی شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی مملکت نباید مشاوران اقتصادی را توبیخ می کردید؟ سوال بنده به نیابت از ملت این است که آیا تصور رشد افسارگسیخته نرخ دلار، ارز و طلا  در بحبوحه مسائل معیشتی را از این تیم اقتصادی نداشتید؟

خانی با بیان این‌که «ملت زیر بار گرانی و این‌گونه شلختگی‌های اقتصادی کمر خم کردند»، خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا مسئولان شما آمار رویدادهای حیاتی کشور را به شما گزارش داده اند؟ آیا از نرخ ازدواج، زاد و ولد و... در این ایام مطلع هستید؟ اگر خبر ندارید بدانید که جوانان ما به رغم عبور از سن ازدواج به حق نمی‌توانند بدیهیات یک زندگی عادی را برای خود مهیا کنند. اگر خبر ندارید بدانید که بانک‌های دولتی به رغم تکالیف قانونی خود همان وام ازدواجی که به لطف بی مسئولیتی و ندانم کاری ارزش ریالی اش کمتر از نصف شده را به سختی تحویل زوج ها می دهند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: به رغم منویات رهبر انقلاب و تصویب قانون جوانی جمعیت چرا نرخ زاد و ولد ما اینگونه افت پیدا کرده است؟ آقای رئیس جمهور، آنقدر گلایه و شکایت وجود دارد که تا شب هم بگوییم تمامی ندارد. حال با وجود تمام این مشکلات نرخ دلار به ۴۰ هزار تومان رسیده است و خنده خجالت آور رئیس قبلی رئیس بانک مرکزی نزد خبرنگاران مبنی بر دروغ دانستن این نرخ ها را نیز اضافه کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمایندگان و خادمان ملت به هنگام سرکشی از حوزه های انتخابیه مان به جای شما تحت فشار و شرمندگی مردم صبورمان قرار داریم؛ تا به کی باید هزینه نابلدی اقتصاددانان شما را ما نمایندگان بپردازیم؟

خانی با بیان اینکه «بیشترین سطح تعامل مجلس با دولت را در این دوره شاهد بودیم و خدا شاهد است که مردم از این بابت از ما خرده می گیرند»، عنوان کرد: آنها انتظار دارند که اگر جنابعالی تمایلی به تغییر در تیم اقتصادی و تصمیمات مشاوران اقتصادی خود ندارید، خودمان آستین بالا زده و به استیضاح آنها اقدام نماییم. بنده به نیابت از مردم از شما می پرسم که تنها چند دستاورد از عملکرد اقتصادی خود را برای ما و شاد کردن دل مردم مثال بزنید.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال از رئیس جمهور که کدام وعده تان محقق شد؟ عنوان کرد: وعده سالی یک میلیون مسکن؟ ایجاد شغل؟ مهار نرخ تورم؟ مردم تحقق وعده ها را شعار قلمداد می کنند و تنها چیزی که در این سال ها از مردم بسیار شنیده اند شعار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه