English

سرکنسول ایران در پاکستان:

خدمات شهید سلیمانی در نجات مردم بی گناه منطقه هویدا است

همایش مبارزه با اسلام هراسی و تروریسم جهانی به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد.

خدمات شهید سلیمانی در نجات مردم بی گناه منطقه هویدا است

به گزارش خبرگزاری موج، همایش مبارزه با اسلام هراسی و تروریسم جهانی به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با حضور برخی از مسئولان دولت ایالتی، علمای مذاهب اسلامی، چهره‌های دانشگاهی و سیاسی این شهر برگزار شد.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی در سخنانی در این همایش اظهار داشت: بدخواهان اسلام با استفاده از اسلام هراسی و با هدف معرفی اسلام به عنوان دین خشونت طلب، روش‌های مختلفی مانند فرقه گرایی و افراط را به نام جنبش‌های اسلامی و با هدف تخریب چهره اسلام واقعی در پیش گرفته اند. بنابراین وظیفه ما این است که با روشنگری حقایق و معارف اسلام علیه این فتنه‌ها، به وظایف دینی و اجتماعی خود عمل کنیم. همانگونه که رهبر معظم ایران فرموده اند شهادت قاسم سلیمانی به دست شرورترین رئیس جمهور آمریکا صورت پذیرفت و خدمات شهید سلیمانی به عنوان یک فرمانده مسلمان در نجات مردم بی گناه سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه بر هیچکس پوشیده نیست.

غلام رسول بلوچ سفیر سابق پاکستان در ویتنام گفت: اسلام هراسی توطئه ای برای نه تنها موجودیت مسلمانان بلکه مانعی برای حضور معنوی، سیاسی و حتی اقتصادی مسلمان در جهان است، زیرا جامعه انسانی بر اساس سیاست و اقتصاد پویا خواهد بود.

حسین عبدالله هارون نماینده دائم سابق پاکستان در سازمان ملل نیز گفت: دشمنان اسلام از وحدت و یکپارچگی مسلمانان واهمه دارند. مسلمانان دنیا باید برای افزایش اتحاد و هماهنگی بین مسلمانان و زمینه سازی ظهور امام مهدی (عج) تلاش کنند. من سال‌ها قبل شخصاً با سردار سلیمانی دیدار داشته ام و او دغدغه‌ای جز صلح و امنیت منطقه‌ای نداشت.

حسن حبیب سفیر سابق پاکستان در کره شمالی و استاد دانشگاه اظهار داشت: کشورهای مسلمان در دور حاضر به سرمایه گذاری در دیپلماسی عمومی و افزایش سطح آموزش و تدریس نیاز دارند زیرا رسانه‌های دنیا به طور آشکارا بر خلاف مسلمانان صحبت می‌کنند. اسلام‌هراسی بیانگر وجود پاره‌ای از ویژگی‌های منفی همچون خشونت‌ورزی، ستیزه‌گری و تروریسم در حوزه اسلامی است.

در این همایش آقای سید احمد اقبال رضوی معاون دبیرکل مجلس وحدت المسلمین پاکستان گفت: آمریکا دیگر ابر قدرت ۲۰ سال گذشته نیست. دنیا شاهد تحول قدرت از غرب به شرق است. غرب تلاش زیادی برای منجمد و دور از سیاست نگه داشتن اسلام کرد، اما امام خمینی (ره) با شکست دادن دست نشانده غرب در ایران این دیدگاه را از بین برد.

محمد اقبال میمن کمیسر کراچی نیز اظهار داشت: اتحاد بین مسلمانان و تأیید بر پیشرفت در حوزه رسانه برای مقابله با چالش‌های در پیش رو امری ضروری است. یکی از نمونه‌های بارز آن نیز به نمایش گذاشتن پرچم مردم مظلوم فلسطین در جام جهانی توسط کشور قطر بود.

در این همایش شخصیت‌های برجسته ای همچون، شبیر میثمی، دبیرکل مرکزی شورای علمای شیعه پاکستان، مبشر میر فعال رسانه، اظهر علی همدانی رئیس اداره علما وینگ مسلم لیگ نواز، نذیر عالم نماینده مسیحیت پاکستان، عبدالقادر رئیس بخش معارف اسلامی دانشگاه بحریه، شمس حمید رئیس بخش علوم اجتماعی دانشگاه اقرا، افراد رسانه و دیگر مقامات حضور داشتند.

سعید طالبی نیا رئیس خانه فرهنگ ایران در کراچی در ابتدای این مراسم از حضور مهمانان تقدیر و گفت: شهید سلیمانی فردی بود که با عمل و رفتارش چهره تروریسم غرب را برای جهانیان آشکارکرد. اتحاد بین مسلمانان در عصر حاضر امری ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه