English

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرگزاری موج:

وقتی مجلس وزیری را استیضاح نمی کند یعنی موافق آن است / نگاه یک نماینده نگاه همه مجلس نیست

علی بهادری جهرمی گفت: نظر مجلس را مجلس منعکس می کند و اگر در مجلس وزیری استیضاح نمی شود یعنی موافق اوست و این مسأله وابسته به نظر تنها نگاه یک نماینده مجلس نیست.

وقتی مجلس وزیری را استیضاح نمی کند یعنی موافق آن است / نگاه یک نماینده نگاه همه مجلس نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سخنگوی دولت در ابتدای نشست دوره ای خود با اشاره به امروز سومین سالگرد شهید سلیمان است که همیشه در قلب ایرانی ها زنده خواهد ماند، گفت: دولت در یکسال اخیر دستاوردهای خوبی داشته، به طوری که در سامانه ۳۵ میلیارد دلار ارز عرضه شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ میلیارد دلار بوده که نشان دهنده افزایش درآمد ارزی کشور بوده و حتی روزانه میزان عرضه ارز بیشتر از تقاضای ارز بوده است.

 

علی بهادری جهرمی افزود: ماه گذشته شاهد رکورد صادرات نفت و میعانات گازی از سال ۹۷ تاکنون بوده ایم و حتی در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی هم رشد قابل توجهی داشته ایم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اقدامات جهادی برای تنش آبی در همدان و ...شاهد بوده ایم، تصریح کرد: با بهره برداری از طرح انتقال آب در کردستان تامین آب ۵۰۰ هزار نفر از مردم منطقه هم انجام شد.

او با تاکید بر اینکه رشد نقدینگی در ابتدای دولت ۴۲ درصد بوده و الان به ۳۴ درصد رسیده است، تصریح کرد: همچنین درآمدهای مالیاتی با وجود کاهش ۵ درصد پایه مالیاتی افزایش داشته که در نتیجه شناسایی یک و نیم میلیون مودی جدید بوده که در کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی هم تاثیر گذار بوده است.

او با تاکید بر اینکه کمترین نرخ بیکاری فصل تابستان را از سال ۸۴ تاکنون امسال تجربه کردیم، گفت: امسال رشد بخش صنعت آغاز شده و تورم تولید هم کاهش یافته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ضریب در ماه های گذشته طبق داده های مرکز آمار کاهش یافته است، گفت: این مسأله در نتیجه افزایش دستمزد حداقل بگیران اتفاق افتاده و نشان می دهد که دغدغه دولت کمک به معیشت دهک های پایین جامعه است و آمارها حکایت از کاهش فاصله طبقاتی جامعه است. با وجود اینکه ماهانه دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را می پردازد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اقدامات برای رفع تحریم ها به صورت جدی دنبال می کنیم، گفت: از تجربه و عبرت های برجام هم درس باید بگیرم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

او درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، تصریح کرد: مجلس تکلیفی به دولت واگذار کرده که دولت حق تخصیص درآمد ارزی به نرخ ۴۲۰۰ تومانی نداشت و از طرف دیگر تکلیف کرده بود که یارانه به شکل کالا ارائه شود اما اجرای آن نیازمند زیرساخت هاست، به همین دلیل تا زمانی که شرایط فراهم نشود امکان اجرای کالابرگ الکترونیکی به طور کامل در کل کشور وجود ندارد، گرچه دولت به صورت اختیاری در برخی استان ها همچون هرمزگان را آغاز کرده است.

سخنگوی دولت درباره دلایل افزایش نرخ ارز، تصریح کرد: ما در چند وقت اخیر شاهد جنگ ترکیبی بوده ایم که در یک دوره در بخش امنیت بود و در یک مقطع در حوزه اقتصاد و فشار به نرخ ارز ورود کرده است و نباید فراموش کنیم که این یکی از ابعاد جنگ ترکیبی است و امروز دولت برای مقابله با آنها قرارگاه های مختلفی تشکیل داده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره تغییر تیم هیات دولت گفت: نظر مجلس را مجلس منعکس می کند و اگر در مجلس وزیری استیضاح نمی شود یعنی موافق اوست و این مسأله وابسته به نظر تنها نگاه یک نماینده مجلس نیست، همانطور که در جلسه با برخی نمایندگان مجلس درباره مدیریت ارز که اخیرا برگزار شد نظر هر یک از نمایندگان مجلس متفاوت بود و به همین دلیل یک نظر نماینده به معنای نظر مجلس نیست و در شرایط کنونی دولت صلاحیت مدیران را بررسی می کند و در صورتی که مدیری کارآمدی لازم را نداشته باشد حتما مورد توجه قرار می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه