English

در جلسه امروز مقرر شد؛

در تجارت‌های خارجی ارائه صورتحساب الکترونیکی الزامی نیست

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مقرر کردند اشخاص تجاری در خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.

در تجارت‌های خارجی ارائه صورتحساب الکترونیکی الزامی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز عصر مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ماده ۴ این طرح با ۱۲۸ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۴ طرح مذکور تاکید شده است در تبصره ماده ۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان عبارت «ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز» حذف می‌شود؛ بنابراین تبصره ماده ۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با مصوبه مجلس اینگونه خواهد شد: فهرست مؤدیانی که به دلیل ماهیت کسب و کار آنها، امکان عضویت در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیأت وزیران، حداکثر تا پایان دی ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد.

همچنین نمایندگان با ماده ۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ۱۵۲ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه یک تبصره به عنوان تبصره (۴) به ماده (۳) به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان الحاق می‌شود: «تبصره ۴- اشخاص تجاری در خصوص فعالیت‌های اقتصادی خود در خارج از ایران، الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه