English

سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی شرط گذاشت

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قراردادی گفت: موافق اصل طرح مجلس هستیم، اما در جزئیات بحث‌های جدی وجود دارد.

سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی شرط گذاشت

به  گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا یزدان‌پناه؛ معاون امور حقوقی و مجلس این سازمان با اعلام موضع سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قراردادی از عدم وجود آمار دقیق این کارکنان خبر داد.

یزدان‌پناه با اشاره به رایزنی‌های مفصل با مجلس و نمایندگان درباره تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی و شرکتی، گفت: تاکنون هیچ آمار دقیقی از نیرو‌های شرکتی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی ارائه نشده و برای هر اقدامی ابتدا باید این آمار مشخص شود.

وی با اشاره به تعیین نیاز واقعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این کارکنان، گفت: نیاز واقعی دستگاه‌ها با توجه به حجم خدمات و نیرو‌های شرکتی مشغول و با کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی تعیین شود.

یزدان‌پناه در نهایت به برگزاری آزمون برای تبدیل وضعیت این کارکنان تاکید کرد و افزود: طبق قانون باید آزمون برگزار شود. این آزمون‌ها به صورت علمی یا مهارتی خواهد بود.

وی در خصوص زمان‌بندی اجرای این طرح گفت: مقدمات اجرای طرح باید حاصل شود در غیر این‌صورت اگر به‌صورت عمومی و کلی جذب انجام شود، نه‌ تنها بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را بالا نمی‌برد، بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در دستگاه‌ها خواهد شد.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی تاکنون تدوین و چندین بار ویرایش شده، از دغدغه دولت در خصوص بار مالی اجرای آن گفت و افزود: استخدام بدون برنامه افراد، آن هم بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم، هدف سازمان اداری و استخدامی کشور نیست.

یزدان‌پناه تاکید کرد: در صورت تحقق سه هدف، افزایش بهره‌وری، عدالت و رضایت مردم، استخدام مفید خواهد بود؛ اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند، فقط هزینه دولت افزایش می‌یابد و نه تنها کار مردم به سامان نمی‌رسد بلکه باعث عدم رضایت مردم هم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه