English

متکی:

حراست از تمامیت ارضی کشور موضوعی قابل مذاکره نیست/ شناسایی کاندیداهای انتخابات مجلس آغاز شده است

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: این شورا از نظر محافل داخلی، کار شناسایی کاندیداهای انتخابات مجلس را آغاز کرده است و اواخر امسال ارزیابی‌ها به پایان می‌رسد تا از سال آینده کاندیداها معرفی شوند.

حراست از تمامیت ارضی کشور موضوعی قابل مذاکره نیست/ شناسایی کاندیداهای انتخابات مجلس آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری موج، منوچهر متکی در نشستی خبری با اعلام آغاز گام دوم فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعالیت شورای وحدت در دو سال گذشته طی دو مرحله و حوزه تعریف شده بود که مرحله نخست آن به انتخابات ۱۴۰۰ اختصاص داشت و توانستیم انسجامی در تهران و استانها به وجود بیاوریم.

وی یادآور شد: این شورا در شناسایی و معرفی آقای رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰ پیشتاز بود و توانست موفق عمل کند و در این دو سال نیز با حدود ۴۰ حزب و ۴۰ قشر همکاری و هماهنگی داشته‌ است.

متکی با اشاره به فرایند انتخاب کاندیداها برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس گفت: شورای وحدت نسبت به انتخاب گزینه‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام می‌کند و اعلام رسمی این نامزدها در چارچوب قانون و هر زمان که وزارت کشور اجازه دهد، انجام خواهد شد.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب ادامه داد: این شورا از نظر محافل داخلی کار شناسایی کاندیداها را آغاز کرده است و اواخر امسال ارزیابی‌ها به پایان می‌رسد و از سال آینده کاندیداها معرفی می‌شوند.

متکی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان فعلی مجلس هم در فهرست این شورا قرار می‌گیرند یا خیر، اظهار کرد: این موضوع پس از انجام بررسی‌ها، اواخر امسال اعلام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه شورای وحدت نسبت به معرفی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان هم اقدام می‌کند یا خیر، یادآور شد: درباره انتخابات خبرگان با گروه‌های مرجعی که در حوزه روحانیت نقش‌آفرین هستند، همگام می‌شویم و ائتلاف می‌کنیم. در انتخابات مجلس هم این آمادگی را داریم با مجموعه‌های ارزشی دیگر برای رسیدن به نظرها و تصمیم‌های مشترک گفت‌وگو کنیم.

وزیر اسبق امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام اخیر چین در امضای بیانیه مشترک با عربستان سعودی گفت: رهبران چین در دهه‌های اخیر فعالیت‌های خود را بر اقتصاد متمرکز کردند و به رتبه دوم جهانی دست یافتند اما ورود چین به عرصه سیاست بین‌المللی نشان دهنده این است که نیازمند تجربه و پختگی بیشتر هستند. منافع و حراست از تمامیت ارضی کشور موضوعی قابل مذاکره و گفت‌وگو با دیگران نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه