English

سرلشکر باقری :

ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز کاملا بومی و داخلی است

رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح گفت: استفاده حداکثری از دانش آیرودینامیک در طراحی هواگردها با سرنشین و عمدتاً بدون سرنشین، ساخته پهپاد از لحظه طراحی تا پرواز همه در داخل انجام می‌شود که این اتفاق کوچکی نیست.

ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز کاملا بومی و داخلی است

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر محمد باقری در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با بیان اینکه ایران تجربه ۳۹ ساله در طراحی و ساخت پهپاد دارد، گفت: امروز ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز همه در داخل انجام شده و می شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و دانشمندان حوزه آیرودینامیک از دانشگاه‌های صنعتی برتر کشور وارد میدان شدند و پهپادها را طراحی کردند که بخشی از آن در همین نمایشگاه جانبی وجود دارد.

سرلشکر باقری افزود: ما تجربه ۳۹ ساله در ساخت و طراحی پهپاد داریم که از سال ۶۲ آغاز شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، این غربی‌های دروغگو و مزوری که حرف از حقوق بشر می‌زنند، تسلیحات ممنوعه شیمیایی را می‌ساختند و در روز اول روی ما و روی عزیزانی که در جبهه‌های ما بودند تست می‌کردند و توسعه می‌دادند و روزی که جنگ تمام شد عراقی‌ها ۱۲ هزار تن مواد شیمیایی داشتند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سبب رشد علم در کشور شد، افزود: امروز افتخار داریم قوی ترین ارتباط را با دستگاه های علمی و پژوهشی کشور داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه