English

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

آسیب پذیری سایبری ما، کلید عملیات ترکیبی دشمن است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کلید عملیات ترکیبی دشمن آسیب پذیری سایبری ماست.

آسیب پذیری سایبری ما، کلید عملیات ترکیبی دشمن است

به گزارش خبرگزاری موج، سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی روز شنبه، ۱۲ آذر ماه، در جلسه‌ی شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در دو سال گذشته شاهد تحولی در الگوهای تحریمی بودیم که نسبت به گذشته متغیر و متفاوت بودند، در جنگی که در نقاط پایانی آن هستیم و تحت عنوان فتنه اخیر گفته می‌شود، تجربه‌ای نداشتیم و باید مقابله با جنگ اخیر سایبری که در ارگان‌های مختلف انجام می‌شود را تبیین کرد.

وی ادامه داد: در حمله دشمن به سامانه سوخت رسانی چارچوب کلی جنگ ترکیبی و سایبری آن تحلیل شد و دشمن به نوعی برنامه‌ریزی کرده بود، زیر ساخت سایبری که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد، مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: تلاش دشمن بر این بود که با حمله سایبری و کسب نقاط آسیب پذیر، بخش‌های خدمتگزار به مردم را توقف کند و با قطع خدمت و سرویس، چالشی برای آنها ایجاد کند که بر اثر غفلت دولت گذشته با بی‌انضباطی شدیدی مواجه بودیم و اجازه تسلط بر افکار عمومی ما را داده بودند تا باور مردم را از طریق مهندسی رسانه‌ای دستکاری شود.

جلالی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته بیش از ۸۵ درصد پهنای باند مصرفی فضای مجازی در اختیار افراد خارجی بود و این یک عملیات جدید رسانه‌ای است البته فضای فاصله گذاری اجتماعی که ویروس کرونا ایجاد می‌کرد و فشاری که برای روی آوردن به آموزش مجازی داشتیم نیز کمک کرد و دشمن تا حدی موفق شد و در بخش‌هایی با بمباران محتوای غلط، افکار مردم را متحول کرد.

وی تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای آمریکا، صهیونیست و اروپا با عبور از فضای مجازی در اختیار این اشرار قرار گرفت و ظرفیت رسانه‌ای نبود که در مقابل ما قرار نگیرد که حتی از سلبریتی‌های داخلی هم نگذشتند.

وی متذکر شد: تاکنون چنین اتفاقاتی را ندیده بودیم شاید بزرگترین جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ما شکل گرفت و دروغ‌های بسیاری را پمپاژ کردند که ابزار آنها فیلم، عکس و صوت و میدان آن نیز فکر و ذهن مردم بود که نشانه‌گیری کرده بودند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: شرایط امروز نتیجه‌ی مقابله جدی همه اجزای حکومت است، در هر صورت در انتهای نقطه پایانی این فتنه هستیم و سخنان رهبر انقلاب نشان می‌دهد دشمن در همه‌ی اهداف خود ناکام مانده است.

وی همچنین یادآور شد: دشمن با به‌کارگیری همه‌ی ابزارهای رسانه‌ای مردم را به صحنه آورد و با دروغ و فریب گسترش داد؛ آنها تلاش می‌کردند ایران را ضعیف کنند و نهایتاً به سوریه تبدیل کنند اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: پلیس می‌تواند در مواقع امنیتی خشونت قانونی داشته باشد و به صورت قانونی با مخلان امنیت برخورد کند اما پلیس ما کشته داد تا کشته سازی نکند و اجازه نداد تداوم آن سبب جنگ داخلی شود و شکر خدا بخش عمده‌ای از مسئولین روشنگری کردند و اقناع صورت گرفت و توطئه‌ی اغتشاشگران حرفه‌ای که کار آنها تخریب بود، شکست خورد.

جلالی گفت: در پدافند ترکیبی اساسی‌ترین راه‌حل‌ها، بسترها و کلید دشمن، کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های سایبری است که به مردم خدمت‌رسانی می‌کند که در دو ماه گذشته شدیدترین حملات سایبری علیه کشور ما انجام شد و بخش عمده‌ای از آنها خنثی شد اما در برخی هم موفق بودند که به کشور آسیب برسانند؛ بنابراین ارتقا در سطح ملی و استانی پدافند ترکیبی بسیار مهم است.

وی افزود: کلید عملیات ترکیبی دشمن آسیب پذیری سایبری ما است، در یک سال گذشته ۸۵ درصد آسیب پذیری‌ها ساده و پیش پا افتاده بودند که با یک آموزش می‌توان اصلاح کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه‌ی ارگان‌ها این آسیب‌پذیری عمومی را جدی بگیرند که دستورالعمل آن به صورت مفصل تهیه شده است و براساس اولویت‌های موجود آموزش‌هایی ارائه شود، در یک برنامه دو ماهه ۸۵ درصد آسیب‌پذیری‌ها را می‌توان کنترل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ارتقا سواد سایبری مدیریتی بسیار مهم است تا سقف آسیب پذیری‌ها کاهش یابد و در سطح استان آموزش تربیت نیروی انسانی اهمیت بالایی دارد و ظرفیت‌های آذربایجان شرقی نیز در این زمینه بالا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه