English

سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران با کمیته سیاسی حقوق بشر تحت عنوان کمیته حقیقت‌یاب هیچگونه همکاری نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص قطعنامه حقوق بشری علیه ایران گف که ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی نخواهد داشت و جمهوری اسلامی داوطلبانه به مسئولیت خود عمل می‌کند.

ایران با کمیته سیاسی حقوق بشر تحت عنوان کمیته حقیقت‌یاب هیچگونه همکاری نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، نشست رسانه‌ای ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد.سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همراه با یک ماسک شیمیایی در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران حضور یافت.به نظر می‌رسد این اقدام کنعانی، اشاره‌ای به حمایت آلمان در جنگ تحمیلی از صدام و در اختیار قرار دادن سلاح‌های شیمیایی از سوی دولت این کشور به رژیم صدام دارد.

وی در این خصوص گفت: این ماسک مخوف گویای خاطراتی برای شهروندان ایرانی و نیروهای مسلح ما است،بنده در طول دفاع مقدس زمانی که نوجوانی ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم مدت زمانی را در جبهه های جنگ حضور داشتم، این ماسک که ظار مخوفی دارد یکی از اقلام همراه ما بود که در مناطق مختلف حتی پشت جبهه داشتیم.

کنعانی گفت: رژیم صدام در استفاده از تسلیحات و بمب های شیمیایی هیچ ممانعتی نداشت،در طول جنگ دولت های غربی از جمله دولت آلمان با علم و اطلاع دولتمردان این کشور مواد شیمیایی را در اخیار رژیم بعث عراق قرار دادند که جنایت بسیاری با این تسلیحات و تجهیزات علیه ملت ایران و عراق انجام شد. سازمان ملل به نقش آلمان در تسلیح عراق به مواد شیمیایی تصریح کرده است، آلمان 139 تذکر از سازمان ملل بابت فروش سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی دریافت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را به همه دریادلان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم و برای آنها در انجام ماموریت خطیر حفاظت از آبهای ملی و سرزمین و مرزهای دریایی آرزوی موفقیت داریم.

وی ادامه داد: امروز سالروز شهادت شهید دانشمند بسیجی و برجسته هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید فخری‌زاده است که توسط تروریسم سازمان‌یافته رژیم آپارتاید صهیوینسیت به درجه رفیع شهادت رسید که به روح این شهید سلام می‌فرستیم.روز سه‌شنبه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و چهارشنبه روز ولادت حضرت زینب و روز پرستار که پیشاپیش خدمت آنها تبریک می‌گویم و برای آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

کنعانی تاکید کرد: آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال در مسابقه پیش‌رو داریم و برای آنها دعا می‌کنیم، تبریک می‌گوییم به دلیل بازی فنی و خیلی جذاب و نتیجه شیرینی که کسب کردند و دل ملت ایران را به‌دست آوردند و امیدواریم در سایه تلاش آنها شاهد بازی خوب و نتیجه شیرین دیگر برای بازی مهم فردا باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تصویب قعطنامه حقوق بشری علیه ایران توسط دولت آلمان گفت: در این ارتباط بیانیه وزارت امور خارجه به صورت مفصل منتشر شد، دیدگاه‌های ایران بیان شد، ایران همانطور که رسما اعلام کرد هیچگونه همکاری با این کمیته سیاسی تحت عنوان کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت. جمهوری اسلامی در چارچوب مسئولیت‌های ملی خود راسا اقدام به تشکیل کمیته ملی با حضور صاحبنظران و حقوقدانان و نمایندگان رسمی و غیررسمی کرده به این معنا  که معتقد به مسئولیت ذاتی و ملی خودش است و در این ارتباط در حال انجام وظایف مسئولانه و بررسی و تحقیق همه‌جانبه هستیم. لذا استفاده عجولانه از ساز و کارهای حقوق بشری و رویکردهای سیاسی و استفاده ابزاری مردود است و هیچ کمکی به مفهوم حقوق بشر نخواهد کرد. جمهوری اسلامی در این ارتباط به مسئولیت‌های ملی خود عمل می‌کند. دولت در این زمینه تا الان مسئولانه عمل کرده و با تشکیل کمیته ملی مسئولیت خود را ادامه می‌دهد و اطلاع‌رسانی شفاف خواهدکرد.

سخنگوی وزارت خارجه درمورد حمله به نفتکش صهیونیستی گفت: اتهام زنی واهی به ایران، هدف رژیم صهیونیستی و دیگر متحدان است و ایران اگر اقدامی انجام دهد آنقدر شجاع است که بخواهد مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

کنعانی در مورد سفر نخست وزیر عراق گفت: آنگونه که هماهنگی شده است که سفر نخست وزیر عراق روز سه شنبه یه تهران انجام می‌شود و در چارچوب استمرار دو کشور خواهد بود و کمیسیون های عالی دو کشور را در سطح عالی روسای جمهور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی به در مورد شکایت ایران به شرکت های آلمانی مبنی بر فروش مواد و سلاح شیمیایی گفت: روزچهارشنبه روز همبستگی با قربانیان سلاح شیمیایی است جالب است بدانید که بنده در طول دوران دفاع مقدس شخصا بر مبنای وظیفه ملی این توفیق را داشتم که در کنار رزمندگان دفاع مقدس باشم و این ماسک مخوف همیشه همراه ما بود چراکه رژیم صدام برای استفاده از سلاح های شیمیایی ابایی نداشت و در طول دوران جنگ تعدادی از دولت های غربی به ویژه آلمان از آن علیه ملت ایران در دفاع مقدس داشتند و محموله ها و سلاح های شیمیایی را در اختیار رژیم بعث قرار دارند. در رسانه های المان در ابتدای دهه نود میلادی به نقش المان تصریح شد.

وی ادامه داد: نتیجه گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که المان نقش مهمی در این خصوص داشته است و مجله اشپیگل المان در این خصوص هم نوشته است و ما در المان همواره شاهد نقض حقوق بشری و حقوق زنان بودیم.

کنعانی درمورد نقش دولت های غربی و همسو با ایالات متحده امریکا در اغتشاشات گفت: اطلاعات دقیق در مورد دخالت این کشورها به روسای نمایندگی های دولت های غربی در تهران و حافظ منافع امریکا داده شده است، تعدادی از شهروندان و اتباع کشورهای مختلف در اغتشاشات حضور داشتند که شواهد زیادی در این خصوص وجود دارد که در اختیار دولت های متبوع آن ها گذاشته شده است. چطور کشوری که کمیته ملی برای رخدادی تشکیل داده است اما کشورهای دیگری دست به اقدامات سیاسی و انتشار اخبار کذب میزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی