English

رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد؛

آب سنگین صنعت داروسازی را متحول کرده است / ۲۵ درصد بازرسی های انرژی هسته ای جهان مربوط به ایران است

محمد اسلامی گفت:فعالیت هسته ای ایران ۲ تا ۳ درصد مجموع فعالیت هسته ای جهان است، اما ۲۵ درصد بازرسی های هسته ای مربوط به ایران است که چندین برابر بازرسی مراکز هسته ای جهان است همه فعالیت ایران امروز تحت نظارت آژانس انجام می شود.

آب سنگین صنعت داروسازی را متحول کرده است / ۲۵ درصد بازرسی های انرژی هسته ای جهان مربوط به ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بزرگداشت چهلمین سالگرد تشیع ۳۷۰ شهید ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ اصفهان در تالار بعثت مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) شهرک محلاتی برگزار شد. در این مراسم  رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه از خداوند باید بخواهیم که هیچگاه شرمنده شهدا نشویم، گفت: در طول تاریخ اصفهان همیشه کریم بوده و در واقع هیچوقت به خودش فکر نکرده و برای دین و عزت اسلام همیشه در صحنه بوده است 

محمد اسلامی با بیان اینکه روز تاریخی ۲۵ آبان ۶۱ روز سربلندی اصفهان در آزمون ایثار است، افزود: در یک روز شهدای اصفهان تشییع می شدند و از یک سود نیروی جدی از اصفهان عازم جبهه شده است.

او با تاکید بر اینکه توطئه های استکبار به رهبری آمریکا ساقط کردن انقلاب است، اظهار کرد: امروز جنگ روایت ها مهم است و جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارد در همین راستا ست امروز جنگ روایت ها توسط جبهه استکبار باعث شده روایت های باطل جای حقایق بنشیند.

او با بیان اینکه امروز سناریو محور در راستای ساقط کردن انقلاب حرکت می کنند، اظهار کرد: استراتژی منافع ملی واضح است و ما از آن استفاده می کنیم اما آمریکا از این واژه به شکل دیگری استفاده می کنند در واقع استراتژی آنها در منافع امنیت ملی فاقد مرز بوده و شامل شرکا و هم پیمانان هم هست.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر فشار از بیرون و گستت از دورن عمل می کنند، گفت: در سال ۹۶ که بیانیه جنگ اقتصادی اعلام می شود و ایران را به عنوان دشمن مطرح می کند و در این بیانیه تاکید کردند که با وجود برتری فناوری نمی توانند بر ایران پیروز شوند به همین دلیل وارد جنگ اقتصادی شدند و به دنبال این هستند که با کاهش ارزش پول ملی ایران را کاهش دهند و موجب اعتراضات شوند و در همان زمان که این بیانیه را صادر کردند طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح کردند و داعش هم در خاورمیانه بود.

او با بیان اینکه در آن زمان تصور می کردند تا چند ماه جمهوری اسلامی را ساقط خواهند کرد، گفت: اوایل امسال میلادی آمریکایی ها سند سالانه خود را منتشر کرده و نکته کلیدی که دارد این است که چین را تهدید همه جانبه عنوان کرده و دفاع همه جانبه برای آن تعریف می کند و در بند دو روسیه پرداخت و استراتژی بازدارندگی فعال را در خصوص آن در اروپا عنوان می کند و همچنین اعلام می کند دفاع از حقوق بشر، مقابله با فساد و برخورد با خشونت و...درباره چین، روسیه و ایران عنوان می کند.

او افزود: همواره تاکید کردند که این است انرژی را دنبال می کنند و در کنار مردم خواهند بود و این استراتژی دشمن چند وقت پیش توسط نخست وزیر سابق اسرائیل عنوان شده و امروز چیزی که نیاز داریم آگاهی دقیق و عمیق برای نقشه ای است که دنبال می شود و در حال حاضر باید روشنگری کنیم.

او با بیان اینکه باید از نیروهای انتظامی و بسیجی که در خط مقدم هستند قدردانی کنیم و از خدا بخواهیم در جهت عزت ایران و مردم ایران گام های محکم‌تری برداریم، 

اسلامی با بیان اینکه در شرایطی در بحث نابرابری در محیط بین المللی مواجه هستیم، گفت: امروز آمریکایی ها از ظرفیت سازمان های بین المللی برای فشار حداکثری استفاده می کنند. بحث هسته ای در جمهوری اسلامی که از بیست سال پیش توسط منافقین آغاز شد و بعد موساد و سیا آن را دنبال کردند در واقع منافقین  با اطلاعات شروع به پرونده سازی برای ایران در آژانس کردند و آژانس همه اطلاعات را بدون در نظر گرفتن منبع ارزیابی کند و همین مسأله باعث شده به ایران فشار وارد شود تا ایران به آژانس اجازه بدهد از مناطق جدید بازدید کند و این یک چرخه معیوب و پرتکرار بوده و در بیست سال گذشته دولت های مختلف مذاکره کرده اند و سند آن تبدیل به برجام شده است.

او با تاکید بر اینکه ایران در برجام پذیرفته ایران غنی سازی خود را محدود کند و سرعت پیشرفت خود را کند کند و به آژانس اجازه بازرسی مضاعف بده اظهار کرد: در مقابل آنها هم ادعا و تحریم ها را کنار بگذارند تا ایران از سر تحریم خارج شود و با کشورهایی دیگر تعامل داشته باشد و بعد برجام در سازمان ملل تبدیل به یک قطعنامه شده و جایگزین قطعنامه های شده که قبلاً علیه ایران صادر شده بود و بعد شورای امنیت ملی از آژانس خواسته عملکرد هسته ای ایران را هر سه ماه یکبار به شورای حکام و هر شش ماه یکبار گزارشی از فعالیت هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل بدهند.

او با اشاره به اینکه وقتی آمریکا از برجام خارج شده تحریم ها برگشت، اظهار کرد: دولت جدید آمریکا تصمیم گرفت به برجام برگردد و دو ماه پیش به توافقاتی رسیده شده و شرایط بازرسی ها پیش بینی نشده هم آژانس انجام داده است و اینها حسن نیتی بود که دولت تصمیم گرفته بود بپذیرد تا بهانه از آنها سلب شود.

اسلامی با بیان اینکه فعالیت هسته ای ایران ۲ تا ۳ درصد مجموع فعالیت هسته ای جهان است، گفت: اما ۲۵ درصد بازرسی های هسته ای مربوط به ایران است که چندین برابر بازرسی مراکز هسته ای جهان است همه فعالیت ایران امروز تحت نظارت آژانس انجام می شود و اما بخشی که طبق روال عادی مربوط برجام است به دلیل اینکه آنها به تعهدات برجامی پایبند نبودند خارج شده ایم و امروز یکی از دلایل مختلف آنها با برجام دستیابی ایران به مولفه های قدرت ساز یکپارچگی حکومت و ملت است.

او افزود: ایران به دلیل اینکه پیشرفت ۱۳ برابری در بخش علمی داشته مجله نیچر که کاملا علمی است و سیاسی و امنیتی نیست عنوان کرده تنها راه توقف این پیشرفت اغتشاش است و اینها نشان می دهد کاملا سناریو از پیش ساخته شده است اما مردم پای حکومت ایستاده اند. در درگیری در ورزشگاه اندونزی چند روز بعد از فوت مهسا امینی بیش از ۴۵۰ کشته و زخمی در درگیری با پلیس وجود داشت اما تنها یکبار در اخبار منتشر کردند در حالی که غربی ها مدعی حقوق بشر هستند.

او افزود: آب سنگین انقلابی در بخش دارو ایجاد کرده و امروز مردم را از داروهای شیمیایی رها کرده است و بسیاری از داروها از طریق آب سنگین تولید می شود که مردم را از رنج رها کند و غربی ها تلاش کردند ما آب سنگین نداشته باشیم اما امروز ما به لطف خدا حفظ کریم و تولید و صادرات می کنیم در حالی که قبلاً در مجارستان هم تاسیسات آب سنگین توسط آمریکایی ها از بین رفت زیرا آنها نمی خواهند کسی با آنها رقابت کند.

 

بیشتر بخوانید:

حماسه ۲۵ آبان اصفهان روزی به یادماندنی در تاریخ کشور

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی