English

نماینده ایران در سازمان ملل:

ادعاها درخصوص نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران هیچگاه اثبات نشده است

نمایندگی ایران در سازمان ملل در یادداشتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ادعاها در مورد نقض قطعنامه شورای امنیت در مورد یمن توسط ایران هیچگاه اثبات نشده است.

ادعاها درخصوص نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران هیچگاه اثبات نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سعید ایروانی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس، ادعای سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه مبنی بر ارسال  محموله هفتاد تنی سوخت موشک از سوی ایران به مقصد یمن را تکذیب کرد.

نمایندگی دائم کشورمان در این یادداشت تاکید کرد، ایران خود را پایبند به رعایت قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع ممنوعیت ارسال سلاح به یمن می داند. هیچ اقدامی خلاف این قطعنامه انجام نداده و نمی دهد وهمکاری فعالی با کمیته تحریم که ذیل این قطعنامه تشکیل شده است دارد و تا کنون هم هر ادعایی که در این سالها علیه ایران در نقض این قطعنامه مطرح شده، ثابت نشده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطر نشان ساخت، ایران نهایت تلاش خود را می نماید تا در کنار احیاء توافق آتش بس، هرچه سریعترگفتگوهای گروههای یمنی برای ایجاد صلح و ثبات در یمن برقرار شود.

سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در منطقه غرب آسیا در گفتگو با آسوشیتدپرس مدعی شده بود نیروی دریایی آمریکا 70 تن سوخت موشک را که زیر کیسه های کود در یک کشتی به مقصد یمن از سوی ایران ارسال می‌شد، کشف کرده است. این ادعا در حالی بار دیگر از سوی آمریکا تکرار شده است که ایران همواره ارسال سلاح به یمن را قویاً تکذیب کرده است.

سازمان ملل طی قطعنامه‌‌ای که در سال 2014 به تصویب رسید ارسال هرگونه سلاح و کمک نظامی به یمن را ممنوع کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه