English

رئیس‌جمهور:

هیچ معادله‌ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی‌خورد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود مبارزه با استبداد و استعمار را در دستور کار قرار داد، گفت: پس از شکست استبداد داخلی در بهمن ۱۳۵۷ اگر حرکت بزرگ دانشجویان با بصیرت خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند.

هیچ معادله‌ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی‌خورد

به گزارش خبرگزاری موج؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در اجتماع عظیم مردمی روز ملی مبارزه با استکبار با تبیین ویژگی‌ها و آثار گرفتار شدن به استکبار و فرعونیت، گفت: امروز نماد و نمود استکبار نظام سلطه حاکم بر آمریکاست که امام راحل عظیم‌الشان ما از او به شیطان بزرگ تعبیر کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استکبار حاضر است برای رسیدن به اهدافش بسیاری از مردم دنیا از بین بروند یا منافع مادی و معنوی آنها به خطر بیفتد، افزود: تاکید و تکرار بر امر مهم توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار در همین‌راستا است.

رئیسی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود مبارزه با استبداد و استعمار را در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: پس از شکست استبداد داخلی در بهمن ۱۳۵۷ اگر حرکت بزرگ دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص می‌ماند و این حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد.

رییس جمهور ادامه داد: ما این روز را با حوادثی از جمله تبعید رهبر انقلاب و شهادت دانش آموزان شهید و هم در حرکت با بصیرت دانشجویی می‌شناسیم. امروز روز دانش‌آموز و دانشجو و مبارزه با استکبار جهانی است. باید ابعاد حرکت فرعونی مستکبرین تبیین شود. بر همه تریبون داران و مسوولان است که در جهاد تبیین توطئه ها و فتنه‌های مستکبران امریکا را روشن کنند که چگونه می خواهند در میان ملت ها فتنه کنند.

وی گفت: اگر شما بخواهید یک طوماری از جنایت‌ها و حق کشی‌ها در عالم ارایه دهید آمریکا در صدر این لیست قرار دارد. آمریکا در بیش از ۳۰۰ جنگ در دنیا شرکت داشته است. انجام ۶۲ کودتا را داشته است و بمباران اتمی که اگر یک بار در دنیا انجام شد توسط آمریکا انجام شد و کشته شدن میلیون ها انسان را به جای گذاشت. مشارکت در جنگ‌هایی که پرتلفات‌ترین جنگ‌ها را در آن نقش داشته است؛ افغانستان، عراق و ویتنام و آمریکا نقش اول را در این جنگ ها و خونریزی‌ها داشته است. دخالت در کشورها به نام مبارزه با تروریسم و آزاد کردن ملت‌ها. بنیان گذاری گروه‌هایی مثل داعش و النصره و غیره و حمایت از جریان‌های تجزیه طلب و تروریسم در عالم و به راه‌انداختن نظام‌های تحریمی علیه ملت‌های مستقل به ویژه در ایران از جمله این اقدامات است.

رییس‌جمهور گفت: این روحیه استکباری و سلطه‌گری است که نمی‌خواهد با حرف و رای و سخن مردم سازگار باشد. می خواهد آنچه او می خواهد باشد. مثل او بیندیشند و کشورها هم بشوند گاو شیرده برای آمریکا. خودشان را طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند. گروه تکفیری داعش که به اذعان خودتان بنیان گذار آن بودید را ببینید. امروز اقدامات داعش در افغانستان و دیگر نقاط را ببینید. کارهای تروریستی که آمریکا می‌کند با روش‌های مختلف به نام آزادی انجام می دهد.

رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل متوجه شدم رییس جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد، افزود: او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

رئیس‌جمهور گفت: این روحیه استکباری و سلطه‌گری است که نمی‌خواهد با حرف و رای و سخن مردم سازگار باشد. می خواهد آنچه او می خواهد باشد. مثل او بیندیشند و کشورها هم بشوند گاو شیرده برای آمریکا. خودشان را طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند. گروه تکفیری داعش که به اذعان خودتان بنیان گذار آن بودید را ببینید. امروز اقدامات داعش در افغانستان و دیگر نقاط را ببینید. کارهای تروریستی که آمریکا می‌کند با روش‌های مختلف به نام آزادی انجام می دهد.

رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل متوجه شدم رییس جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد، افزود: او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بارها ملت ایران از روی بصیرت این مسایل را گفته است. امروز دهه هشتادی و دهه نودی‌ها هم این را می‌گویند. نگاه نکنید به برخی افراد معدود گول خورده خائن. ملت ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده و تاکید کرده است، ایران با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها امروز مسیر پیشرفت را دارد طی می کند. امروز کشوری که سیم خاردار به آن نمی دادید، تولید کننده در صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است. شما گمان نمی‌بردید در ساخت دارو ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم. در محضر رهبری گفتم اولین سخن دبیر کل سازمان ملل با بنده در نیویورک این بود که از شما و ملت ایران عذر می خواهم که نتوانستم برای برداشتن تحریم ها در همه گیری کرونا کاری کنم. من به ایشان گفتم که الان ۶ واکسن در ایران تولید می شود و ما از وارد کننده به تولید کننده تبدیل شده‌ایم.

رییس جمهور گفت: در صنعت فضایی و صنایع دیگر در حوزه سایبر، جوانان ایرانی حرف برتر دارند در منطقه و جهان. مگر با تهدید و تحریم شما ما متوقف می شویم و قطار پیشرفت کشور کند می شود؛ بله شما دنبال کند کردن شتاب آن هستید اما زهی خیال باطل. زنان و مردان ما اجازه نمی دهند امیال پلید شما در این کشور پیاده شود.

وی ادامه داد: امروز آمریکا می بیند کشور در حال پیشرفت است. ما تولید و صادرات داریم. می خواستند صادرات نفت را متوقف کنند اما در همه نقشه‌هایشان شکست خوردند. امروز ایران در منطقه نفوذ دارد و هیچ معادله ای بدون نظر موافق ایران در منطقه رقم نمی خورد. آمریکا هم این نقش ایران را خوب می داند. آنها داعش را ایجاد کردند و به جان مردم بی دفاع انداختند اما ایران اسلامی برای حفظ منطقه از دست نشاندگان آمریکا در منطقه حرکت کرد و حاج قاسم شد نماد مبارزه با تروریسم در عالم و منطقه امن شد، اما باز دنبال فتنه گری هستند و فکر کردند حرکت کشور کند می‌شود اما این گونه نیست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم عزیز و دانش آموزان و دانشجویان، امروز دشمن وحدت ملی ما را هدف قرار داده است. اقوام مخلتف کردها، ترک‌ها، لرها، فارس، عرب و عجم همه بدانند امروز انسجام ملی ما را آمریکا و دشمنان ایران هدف قرار دادند، علم و فناروری را هدف قرار داده است، کسب علم و دانش در دانشگاه ها را هدف قرار داده است و آمریکا و دشمنان انقلاب پیشرفت و امید را هدف قرار داده اند و امریکا به دنبال ناامید کردن مردم است و آنها دنبال هدف قرار دادن امنیت و آرامش و اقتداری هستند که ۴۳ سال است ایجاد شده است. امروز آرامش در اقتصاد و بازار هدف دشمن است و جان انسان‌ها به ویژه جان انسان هایی که حاضرند برای انقلاب و نظام فدارکاری کنند را هدف قرار داده است.

رئیسی گفت: رهبری گفتند مراقب باشید دشمن می خواهد داشته‌های بسیار ما و از همه مهم‌تر اعتماد به نفس را هدف قرار دهد. ما گفتیم زندگی مردم را به لبخند و اخم دیگران بند نمی کنیم و این را برنتافتند بنابراین باید هوشیار و با بصیرت باشیم.

وی گفت: امروز هر کس در هر کجای این کشور نسبت به اغتشاش و آشوب و بلوا و ناآرامی بدمد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد ولو کوچکترین گام هم باشد، در جهت راهبرد آمریکا و دشمن حرکت کرده است و هر کس در جهت آرامش و امنیت و تولید و پیشرفت و رونق تحصیل و علم آفزایی گام بردارد و هرکس در جهت شتاب هر چه بیشتر این قطار حرکت کند در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

رییس جمهور تصریح کرد: همه باید بدانند که انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی داشته است به برکت ناله‌های نیمه شب همسران و فرزندان و مادران و پدران شهدا،‌ خون دل‌ خوردن‌های انقلابیون و کسانی که نامی از آنها برده نمی شود اما نفس و کار آنها در حفظ انقلاب تاثیر بسیار داشته است. امروز مقتدریم به اقتداری که خون شهدا و رهنمودهای امام و رهبری انقلاب ایجاد کردند.

رئیسی اظهار کرد: قدرت ما فقط به موشک و قدرت نظامی مان نیست، قدرت ما به حضور میلیونی مردم در ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی است. آمریکا تصور کرده می‌تواند نسخه ای که برای برخی کشورها مثل لیبی و سوریه پیچید را اینجا هم اجرا کنند، زهی خیال باطل. چند بار تجربه می‌کنید ایران را، چرا درس نمی گیرید از این همه تجربه؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما سر فرود نخواهد آورد. به آنچه فکر می کنید به اسم آزادی به سر مردم افغانستان و سوریه و عراق چه آوردید، اینها پیش روی ماست. ما دیدیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید اما ملت ایران به رهبری امام و مقام معظم رهبری و اتکا به خون شهدای حرم و امنیت آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی