English

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

تاسیس رسانه‌های خصوصی در دستور کار ماست

نماینده ارومیه گفت: قطعا رسانه‌های آزاد در هنگام وقوع حملاتی نظیر آنچه که امروز شاهدیم می‌توانند مثمر ثمر باشند و می‌توانند به عنوان رسانه‌هایی آزاد و مردمی برای مقابله با حملات بی رحمانه رسانه‌ای که ذهنیت و ادراک مردم ما را نشانه گرفته کمک بکنند.

تاسیس رسانه‌های خصوصی در دستور کار ماست

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره برنامه مجلس برای مقابله با جنگ شناختی دشمن و رقابت با رسانه‌های فرامرزی و احتمال فیلترینگ اینترنت اظهار کرد: ما از هرگونه مدیریت بهینه در فضای مجازی حمایت می‌کنیم. هیچ کشوری را نمی‌توان پیدا کرد که فضای مجازی خود را مدیریت نمی‌کند. برای روشن شدن این موضوع من چند مثال می‌آورم. حذف هشتگ شاهچراغ اگر اسمش فیلترینگ نیست پس چیست؟ نامش مدیریت فضای مجازی است. حذف تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی در شبکه‌های مجازی هم مشمول همین قاعده می‌شود. یعنی آنها هم دنبال مدیریت فضای مجازی هستند. یا اینکه بعضی از صفحات غیر اخلاقی در فضای مجازی توسط بسیاری از کشورها حذف می‌شود که نام این کار هم باز مدیریت فضای مجازی است. جمهوری اسلامی بارها به اپلیکیشن‌های خارجی اعلام کرده برای تاسیس دفتر به تهران بیایند تا هر کجا که قوانین ما زیر پا گذاشته شد به خود آنها مراجعه کنیم. اما این درخواست جمهوری اسلامی از آنها هیچ موقع مورد پذیرش قرار نگرفت. بنابراین اعضای مجلس به عنوان نمایندگان ملت قطعا از فضای روانی و اجتماعی باید محافظت کنند. به همین دلیل ما از شورای عالی فضای مجازی و دولت مطالبه جدی داریم که نسبت به مدیریت این فضا ورود پیدا کرده و امنیت روانی جامعه را تضمین کنند.

وی در واکنش به اینکه با وجود هزینه فراوان در حوزه ارتباطی در یک ماه و نیم اخیر شاهد ضعف مفرط رسانه‌ای در مواجهه با پمپاژ خبری رسانه‌های فرامرزی بوده‌ایم یادآور شد: قطعا باید ساختار رسانه‌ای ما مخصوصا در بخش واکنش سریع در قبال حملات رسانه‌ای تقویت شود. ما امروز در حوزه رسانه‌ای وارد یک جنگ احزاب شده‌ایم و همه امپراطوری رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی وارد میدان شده‌اند. به زعم فعالان رسانه‌ای کشور بزرگترین حمله رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در طول تاریخ در همین حوادث اخیر رخ داده است. به همین خاطر تصور می‌کنم رسانه ملی، اصحاب دیگر رسانه‌ها و آن مجموعه‌هایی که باید در این زمینه کار بکنند تلاش خودشان را کرده‌اند. اما همانطور که امروز در میدان می‌بینیم این تلاش‌ها کافی نیست و باید این زمینه‌ها هم در حوزه سخت افزار و هم نرم افزار تقویت بشود.

جلال زاده درواکنش به اینکه آیا تقویت ساختار رسانه‌ای می‌تواند شامل تاسیس شبکه‌های رسانه‌ای خصوصی هم بشود ابراز کرد: قطعا رسانه‌های آزاد در هنگام وقوع حملاتی نظیر آنچه که امروز شاهدیم می‌توانند مثمر ثمر باشند و به عنوان رسانه‌هایی آزاد و مردمی برای مقابله با حملات بی رحمانه رسانه‌ای که ذهنیت و ادراک مردم ما را نشانه گرفته کمک بکنند. برای تحقق این مساله قطعا عزم لازم وجود دارد و در آینده این مساله را خواهید دید. بالاخره هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد فرصت‌هایی را هم ایجاد می‌کند و عبرت‌هایی هم با خود به ارمغان می‌آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه