English

تحویل پیام از سوی معاون وزیر خارجه قطر به امیرعبداللهیان

معاون وزیر خارجه قطر در وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیامی را به امیرعبداللهیان تحویل داد.

تحویل پیام از سوی معاون وزیر خارجه قطر به امیرعبداللهیان

​به گزارش خبرگزاری موج، «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای بعدازظهر امروز (چهارشنبه) چهارم آبان ماه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار پیامی را به امیرعبداللهیان تحویل داد.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه قطر ششم شهریور ماه نیز در تهران با علی باقری معاون وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. الخلیفی مرداد ماه نیز در سفر به تهران با امیرعبداللهیان دیدار کرده بود.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دهم مهر ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه قطر در این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرده بود که طرف آمریکایی علاقه‌مند است تبادل پیام‌ها و‌ تلاش اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌‌کننده، منجر به دستیابی به توافق و بازگشت به برجام شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روز شنبه ۳۰ مهر ماه در ایروان و در پاسخ به پرسشی از پیام سه روز قبل آمریکایی‌ها به ایران خبر داد و گفت: آمریکایی‌ها گفتارشان با رفتارشان متناقض است. حتی سه روز پیش پیامی بین طرف آمریکایی و ما منتقل شد و پیامی از طرف آمریکایی دریافت کردیم. آمریکایی‌ها در تبادل پیامهایشان حتی تعجیل کردند در این‌که هر چه زودتر به نقطه توافق برسیم.

امیرعبداللهیان همچنین امروز میزبان «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس در تهران بود و در نشست خبری مشترک اعلام کرد: برخی مقامات آمریکا در حالی که در ارسال پیام‌های محرمانه دیپلماتیک برای رسیدن به توافق شتاب دارند و در میز مذاکرات غیرمستقیم و یا تبادل پیام‌های غیرمستقیم این علاقه‌مندی خود را مکررا ابراز می‌دارند، اما همزمان از ترور و آشوب در ایران حمایت می‌کنند. هدف آنها این است که در میز مذاکرات ما را وادار به عقب نشینی کنند.

وی تصریح کرد: بی تردید ما در تامین منافع ملی مردم از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهیم آمد. پیام‌های آمریکا برای رسیدن به توافق به دست ما می‌رسد و حتی در روزهای اخیر پیامی را از آمریکا در این رابطه دریافت کردیم. از نظر ما مسیر دیپلماسی به خوبی جریان دارد. اما برخی مقامات آمریکایی با اظهاراتی ریاکارانه در رسانه به گونه‌ای حرف می‌زنند که در تعارض با پیام‌های دیپلماتیک آنهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی