English

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی:

دشمن با تز شورش از درون و فشار از بیرون ناآرامی‌ها را هدایت می‌کند

کنعانی مقدم گفت: عناصر نفوذی دشمن در داخل کشور با پوشش گروه‌های سیاسی سعی می‌کنند با یارگیری در چنین شرایطی که تظاهرات در کف خیابان انجام می‌شود با نفوذ در صف تظاهرات کنندگان از نارضایتی‌ها به نفع خودشان بهره‌برداری سیاسی کنند.

دشمن با تز شورش از درون و فشار از بیرون ناآرامی‌ها را هدایت می‌کند

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درخصوص چرایی عزم دشمنان برای ایجاد بلوا و اغتشاش در اول مهر ماه گفت:  با توجه به پیشرفت نظام در جبهه‌های مختلف مبارزه با آمریکا و صهیونیسم آنها هم طرح‌های خودشان را در مرحله اجرا قرار می‌دهند. وقتی محمدبن‌سلمان می‌گوید ما جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم در هماهنگی با سیاست‌های صهیونیستی و آمریکایی دلارهای نفتی را برای ایجاد فتنه و آشوب در کشور ما هزینه می‌کنند. آنها برای این کار براساس تز شورش از درون و فشار از بیرون عمل می‌کنند. فشارهای بین‌المللی نظیر اعمال تحریم‌ها زمینه‌ساز ایجاد نارضایتی و بروز نافرمانی مدنی در کشور می‌شود. آنها به نتیجه رسیدند که اول مهر را به عنوان زنگ شورش قرار بدهند و همانطور که در فتنه سال 88 کلمه تقلب رمز شورش بود در حوادث اخیر هم فوت خانم مهسا امینی به عنوان رمز آغاز شورش قرار گرفت. دشمن با طرح‌های مختلفی جنگ را از جنبه‌های گوناگون فیزیکی، اطلاعاتی، روانی، اقتصادی و سایبری پیش می‌برد و تلاش دارد تا با ایجاد ناامنی در کشور فشارهای بیرونی برای اعمال شرایطش در برجام را هم دنبال کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکانی برای شناسایی ایرانیان خائن خارج از کشور که در طراحی و برنامه‌ریزی برای ایجاد اغتشاشات نقش داشتند و مورد اشاره رهبرانقلاب هم قرار گرفت وجود دارد گفت: ایرانیان خارج از کشور به چند دسته تقسیم می‌شوند. بخشی از آنها کسانی هستند که آنجا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند و کاری هم به مسائل سیاسی ندارند. البته از جریان‌های روز مطلع هستند اما فعالیتی در این زمینه ندارند. بخش دیگر گروه‌های اپوزیسیون ضدانقلاب و محارب هستند که از ایران فرار کرده‌اند و حکم بسیاری از آنها صادر شده است. آنها امروز در دامن سرویس‌های اطلاعاتی سیا و موساد قرار دارند و موظفند تا بر علیه کشورمان دست به اقدامات خرابکارانه بزنند. دسته دیگری از ایرانیان خارج از کشور کسانی هستند که نسبت به مسائل ایران حساسیت و دلسوزی دارند و در مقاطع مختلف نظرهایی را ابراز می‌کنند. اینها برانداز نیستند بلکه می‌خواهند با حفظ فاصله از حاکمیت درباره مسائل ایران اثرگذاری داشته باشند. بخش دیگری از ایرانیان خارج از کشور دگراندیشانی هستند که عمدتا به دنبال ایجاد سرپل‌هایی با کشور هستند تا به خصوص در زمینه اختلافات قومی نقش آفرینی کنند. این افراد عمدتا با گروه‌های تجزیه‌طلب همسویی دارند.

کنعانی مقدم در واکنش به اینکه آیا می‌توان قائل به وجود گروه‌های در داخل کشور شد که با گروه‌های اپوزیسیون خارج‌نشین در ارتباط همکاری باشند اذعان کرد: گروه‌های خارج نشین کاملا شناسایی شده هستند. یعنی هم محل استقرارشان مشخص است و هم نوع فعالیت‌هایشان برای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ما شناخته شده است. اما دارای یک سرپل‌هایی در داخل کشور هستند که کارشان عضوگیری و حمایت از آشوب است. عوامل داخلی اینها درواقع نفوذی سرویس‌های اطلاعاتی سیا و موساد هستند. تلاش این عوامل داشتن هماهنگی و همکاری با پروژه تجزیه‌طلبی در ایران است. از دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما همیشه شاهد اینگونه شورش‌ها در مناطق مختلف کشور بوده‌ایم. نکته جالب توجه اینکه عناصر نفوذی دشمن در داخل کشور با پوشش گروه‌های سیاسی سعی می‌کنند با یارگیری در چنین شرایطی که تظاهرات در کف خیابان انجام می‌شود با نفوذ در صف تظاهرات کنندگان از نارضایتی‌ها به نفع خودشان بهره‌برداری سیاسی کنند. این گروه‌ها هم البته تا حدود زیادی شناسایی شده‌اند و قابل پیگرد قانونی هستند.

این تحلیلگر سیاسی درباره اینکه آیا می‌توان نفوذ اپوزیسیون خارج از کشور در بعضی جریان‌های سیاسی قانونی در داخل کشور را  ردیابی کرد گفت: قطعا آنها برای نفوذ به درون جریان‌های سیاسی داخل کشور هم تلاش می‌کنند. اما تجربه نشان می‌دهد که گروه‌های سیاسی داخلی وقتی از وجود چنین عناصری در درون خودشان آگاه می‌شوند آنها را طرد می‌کنند. چون این جریان‌ها در داخل کشور و در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و حاضر نیستند عناصر ضدانقلاب را در درون جریان خودشان پذیرا باشند. از این لحاظ آن عناصر نفوذی هم بیشتر روی جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از مراکز حساس کشور متمرکز شده‌اند.

کنعانی مقدم درخصوص اینکه چرا بسیاری از خواص، بزرگان و علما علی رغم توان تاثیرگذاری در فضای سیاسی جامعه در حوادث اخیر سکوت کردند تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های فتنه غبارآلود کردن فضای سیاسی جامعه است. در چنین شرایطی حتی بسیاری از نخبگان هم ممکن است نتوانند راه صحیح را تشخیص دهند. تنها کسانی که دارای بصیرت هستند می‌توانند مسیر حق را تشخیص بدهند. در آیه قرآن هم آمده که وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ   یعنی بترسید از فتنه‌ای که حتی بندگان خاص من را هم فرا می‌گیرد. درواقع آن کسانی که جزو خواص هستند هم درگیر فتنه می‌شوند. در فتنه‌های مختلف کشور ما چنین شرایطی وجود داشته و آنهایی که بصیرت کافی ندارند و از فرامین رهبری تبعیت نمی‌کنند در فضای غبارآلود فتنه گرفتار می‌شوند. مردم هم از این افراد سست اراده کناره گیری می‌کنند و در مسوولیت‌های حساس نظام هم نباید از این نوع عناصر استفاده کرد. چون در مواقعی که لازم است تا مواضع به حقی اتخاذ کنند دچار گمراهی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه