English

سفیر ایران در سازمان ملل:

حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه جنایت جنگی است

امیر سعید ایروانی از شورای امنیت سازمان ملل خواست، رژیم صهیونیستی را به واسطه نقض حقوق انسانی و تهدید صلح و امنیت بین المللی پاسخگو کند

حملات هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد که حضور غیر قانونی نیرو‌های خارجی در بخشهایی از سوریه، شرایط ایده آلی را برای فعالیت‌های تروریستی فراهم آورده که این امر صلح و امنیت بین المللی را به خطر می اندازد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع شرایط در سوریه سخن می‌گفت، تصریح کرد: حملات هوایی اخیر در شمال شرق سوریه به دست نیرو‌های غیر قانونی خارجی، نمی‌تواند تحت ماده ۵۱ منشور ملل متحد یا تفسیر دلبخواهی دفاع مشروع ارزیابی شود. این حملات نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است.

امیر سعید ایروانی اضافه کرد: حملات رژیم اسرائیل به ویژه حمله هدف دار و نظام مند به زیر ساخت‌های غیر نظامی وحیاتی سوریه از جمله جدیدترین حمله به فرودگاه بین المللی حلب در روز نهم شهریور، نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین المللی است و جنابت جنگی محسوب می‌شود.. وی افزود: ما قویا تکرار حملات هوایی و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه به دست نیروهای رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

امیر سعید ایروانی از شورای امنیت سازمان ملل در خواست نمود، رژیم صهیونیستی را به واسطه این نقض حقوق انسانی و جنایاتی که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، به پاسخگویی وادار نماید.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: ما همواره بر موضع خود مبنی براینکه موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد، تاکید کرده ایم؛ این بحران باید از طریق صلح آمیز و براساس منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و همچنین احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه حل و فصل شود. وی همچنین پایان اشغال و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه برای یافتن یک راه حل و پروسه سیاسی را ضروری خواند.

سفیر و نماینده دائم حمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند سیاسی در سوریه، تاکید کرد: ما از نشست آتی کمیته قانون اساسی، در شرایطی که دستور کار کمیته برای رسیدن به راه حل سیاسی حیاتی و ضروری است، حمایت می‌کنیم.

نماینده دائم کشورمان توجه بین المللی را به شرایط وخیم انسانی سوریه جلب نمود و گفت، با توجه به این شرایط، اولویت دادن به کمک‌های انسانی ضروری است و شرایط سیاسی نباید مانعی برای رسیدن کمک‌های انسانی به مردم نیازمند شود.

امیر سعید ایروانی تصریح کرد: تداوم تحریم‌های بکجانبه علیه مردم سوریه، نتایج مصیبت باری در همه ابعاد زندگی آن‌ها بر جای گذاشته است.

وی همچنین به رفتار متناقض برخی کشور‌ها اشاره کرد که از یکسو درباره سخت بودن شرایط انسانی در سوریه ابراز نگرانی می‌کنند و از سوی دیگر از تحریم‌های یکجانبه علیه مردم این کشور حمایت می‌کنند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان دزدیدن منابع طبیعی مردم سوریه که برای کمک به اقتصاد این کشور اهمیت دارد، به ویژه محصولات نفتی در مناطق تحت اشغال نیرو‌های خارجی را محکوم و از مواضع سوریه در منطقه و بهبود روابط دوجانبه این کشور در منطقه حمایت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه