English

وحیدی:

امکان صدور برگ تردد موقت در مرز‌ها فراهم شد

وزیر کشور درباره امکان صدور برگ موقت در مرزها توضیحاتی را ارائه کرد.

امکان صدور برگ تردد موقت در مرز‌ها فراهم شد

 

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: چند روزی است که تردد در مرزها روان است و گذر زوار به خوبی و راحتی انجام می شود. به جز ۲ روز که مقداری ازدحام بود و ما از عزیزان زایر خواهش کردیم به مرزها مراجعه نکنند، شرایط فراهم است و در هر ۶ مرز تسهیلات خیلی خوبی برای زوار وجود دارد و امکانات خدمات و انتقال آنها در هر دو طرف مرز فراهم شده است.

وزیر کشور درباره شرایط تمدید گذرنامه هم اظهار کرد: آنهایی که مشتاق سفر هستند می توانند برای تمدید اعتبار گذرنامه یا دریافت برگ تردد موقت مرزی، از خرمشهر، قصر شیرین و مهران اقدام کنند. فراجا این آمادگی را فراهم کرده است تا پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان باشد.

 وحیدی خاطرنشان کرد: احتمالا عزیزان زیادی مایل به شرکت دراین هنگامه فرهنگی- مذهبی باشند که همه زیرساخت ها و شرایط برای این سفر فراهم شده است. طبیعتا امروز و فردا که شب جمعه است و به اربعین نزدیک می شویم، ممکن است تعداد زیادی از عزیزان به این سفر اقدام کنند.

وی در پاسخ به میزان تردد زایران از مرزهای ایران هم گفت: تا کنون بیش از سه میلیون زایر به خاک عراق وارد شده‌اند و تقریبا نیمی از آنها باز گشته اند و این روند ادامه دارد.

وزیر کشور درباره افزایش نرخ حمل و نقل در برخی شهرهای عراق هم اظهار کرد: در این زمینه هماهنگ شد و دولت عراق هم موافقت کرد که وسایل نقلیه از داخل ایران اعزام شود. پس از این هماهنگی، برخی از خودروها به داخل عراق رفتند و تعدادی دیگر هم در حال اعزام هستند.

وحیدی افزود: با دریافت برخی گزارش ها از گرانی کرایه ها در مسیرهایی چون بغداد به تمرچین، بلافاصله پیگیری شد و البته دولت عراق هم تاکید کرده است که بخش های خصوصی رعایت قیمت های عرف را داشته باشند و کرایه حمل و نقل گران نشود.با این حال وسایل حمل و نقل ما آماده است تا در این زمینه کمک کند و هماهنگی لازم با دولت عراق هم انجام شده است.

وی گفت: امکان صدور برگ موقت تردد مرزی در خرمشهر، مهران و قصرشیرین فراهم شده است.روند عزیمت زائران به عراق افزایشی است و ما آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه