English

ستاری:

نوآوری و تولید محصول در بخش خصوصی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت‌ها نباید انتظار داشته باشند از پول خود هر روز محصول جدید تولید کنند، گفت: نوآوری و تولید محصول در بخش خصوصی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

نوآوری و تولید محصول در بخش خصوصی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سومین همایش دانش و پژوهش ارتش که صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های کوثر برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که بیش از گذشته به تأثیر علم بر حوزه دفاعی واقف هستیم، گفت: نوآوری در بخش دفاعی مسأله مهمی است. در دفاع مقدس هرجا مثل دشمن اقدام کردیم و خواستیم در برابر تجهیزات پیشرفته او از تجهیزات استفاده کنیم، دچار مشکل شدیم اما هروقت نوآوری داشتیم، موفق شدیم.

وی ادامه داد: موفقیت‌های ما به خصوص در حوزه دفاعی به دلیل نوآوری‌های ما است. در کشور ما در حوزه آموزش و پژوهش کم هزینه نمی‌کنیم اما محصول آن را نمی‌بینیم چون امروز در دنیا تولید محصول نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی است ولی ما از این بخش غافل هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت‌ها نباید انتظار داشته باشند از پول خود هر روز محصول جدید تولید کنند، گفت: نوآوری و تولید محصول در بخش خصوصی سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

ستاری با اشاره به همکاری شرکت‌های دانش بنیان با صنایع دفاعی کشور گفت: در حال حاضر بیش از هفتصد شرکت دانش بنیان در حوزه دفاعی فعالیت دارند، اما بسیاری از شرکت‌های خصوصی آماده هستند تا برای بخش دفاع، محصول تولید کنند. باید از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه استفاده کرد.

وی افزود: باید راه‌های بومی خود برای استفاده از شرکت‌های خصوصی در حوزه نظامی را داشته باشیم، اگرچه هنوز در این بخش مقاومت نهایی وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اهمیت عنصر افراد برای نوآوری در تولید، گفت: بخش دفاع در حوزه اقتصاد دانش بنیان بسیار اهمیت دارد. بخش دفاع می‌تواند با تدوین برنامه مشخصی از بخش خصوصی، تولید محصول، بخواهد و تضمین بدهد که از این شرکت‌ها خرید کند. بخش دفاع هرچقدر پول بخش خصوصی را بیشتر جذب کند، می‌تواند نوآوری را بیشتر توسعه دهد. از این راه همچنین می‌توان فاصله خود را با تکنولوژی روز دنیا کم کرد. در کنار دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های حوزه دفاعی، باید چنین ساختاری را ایجاد کرد.

ستاری گفت: حوزه دفاعی به بخش خصوصی بگوید چه محصولی می‌خواهد تا شرکت‌های دانش بنیان با سرمایه گذاری خود، آن محصولات را تولید کند تا از این راه به نوآوری دست یابیم. البته باید ریسک بخش خصوصی را هم پایین آورد تا این شرکت‌ها به میدان بیایند.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد پارک و علم فناوری و شتاب دهنده‌های بخش دفاع، ما را به این هدف می‌رساند. ایجاد یک اکوسیستم برای جذب مشارکت بخش خصوصی و توسعه نوآوری در حوزه دفاعی یک نیاز ضروری است. ما باید دنبال نوآوری ذاتی کشور خود باشیم اما اگر در زمین سایر کشورها بازی کنیم، حتماً از آنها عقب هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه