English

یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرگزاری موج:

نقش مثبت میانجی‌گری دولت‌های قطر و عمان برای آغاز مذاکرات بین ایران و عربستان/احتمال بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر نقش مثبت میانجی‌گری دولت‌های قطر و عمان برای آغاز مذاکرات بین ایران و عربستان، تاکید کرد.

نقش مثبت میانجی‌گری دولت‌های قطر و عمان برای آغاز مذاکرات بین ایران و عربستان/احتمال بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور

یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به احتمال از سرگیری دور جدید مذاکرات ایران و عربستان و احتمال بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در تهران و ریاض، گفت: این بازگشایی قریب الوقوع سفارتخانه ها اگر اتفاق بیفتد می تواند فصل جدیدی از روابط بین دو کشور را به وجود آورد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عربستان یکی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، تصریح کرد: از لحاظ استراتژیک نیز می توان به این نتیجه رسید که عربستان در همسایگی ما قرار دارد و با توجه به داشتن منابع عظیم نفت و انرژی در دنیا، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: البته ناگفته نماند که سران عربستان در طول سال های گذشته، یکسری خطاها و اشتباهاتی از جمله تعامل با رژیم صیهونیستی و آمریکایی ها داشتند و پایگاه های خود را در اختیار آنها قرار می دادند.

رضازاده تصریح کرد: ارتباط عربستان با رژیم صیهونیستی و آمریکایی ها، به نوعی منجر به بی اعتمادی در منطقه شد که همین امر در رفتار و ارتباط با کشور ما تاثیر منفی به جای گذاشت.

 

بیشتر بخوانید:

تفاهم بین ایران و عربستان سعودی نزدیک است

 

وی با اشاره به نقش میانجی گری های قطر و عمان در از سرگیری ارتباط ایران و عربستان، تاکید کرد: حال امید است با توجه به میانجی گری دولت های قطر و عمان برای آغاز مذاکرات بین ایران و عربستان، رفت و آمد هیات ها به بازگشایی سفارتخانه ها کمک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه بازگشایی سفارتخانه های ایران و عربستان در تهران و ریاض دستاوردهای خوبی برای هر دو کشور خواهد داشت، گفت: در این زمینه وزارت امور خارجه کشورمان نیز باید دیپلماسی سازنده ای را برای بهبود روابط بین ایران و عربستان به کار بگیرد و از این فرصت برای رفع تنش در منطقه استفاده کند که البته تاکنون نیز این وزارتخانه عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه