English

در جلسه‌ای به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی؛

نظر مجمع تشخیص مصلحت درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو

مجمع تشخیص مصلحت در جلسه ای نظر خود را در خصوص موضوع اختلافی «طرح ساماندهی صنعت خودرو» اعلام کرد.

نظر مجمع تشخیص مصلحت درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو

به گزارش خبرگزاری موج، مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی تشکیل جلسه داد و در خصوص موضوع اختلافی «طرح ساماندهی صنعت خودرو» نظر خود را اعلام کرد.

در این جلسه که با حضور دبیر و اعضای مجمع و رؤسای قوای مقننه و قضاییه و نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نهایتاً پس از سه جلسه بحث و بررسی پیرامون «طرح ساماندهی صنعت خودرو» و دریافت نظر پیشنهادی کمیسیون مشترک «زیربنایی و تولیدی» و «اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری»، اعضای مجمع در خصوص واردات خودرو به شرح زیر تصمیم گرفتند: دولت، مجاز است با رعایت اولویت واردات خودروهای برقی، ترکیبی، کم‌مصرف، ایمن و مورد استفاده عامه و احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکنندگان و تأمین خدمات پس از فروش و انتقال فناوری توسط آنان، مبادرت به واردات نماید. سقف واردات خودرو با ملاحظه تنظیم بازار، حمایت از تولید باکیفیت داخلی و رعایت منابع ارزی کشور و اولویت مصرف ارز برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری، توسط دولت تعیین می‌شود.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، با اشاره به تعدد و اهمیت موضوعات در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام و ضرورت بررسی دقیق و سریع‌تر موضوعات، در خصوص افزایش تعداد و ساعات جلسات صحن مجمع از اعضا نظرخواهی کرد و مقرر شد تعداد و زمان برگزاری جلسات شورای مجمع افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی