English

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرگزاری موج:

قوانین انتخابات در کشور را نمی توان در یک قانون کلی گنجاند/ انتخابات مجلس اصلاح می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: طرح اصلاح انتخابات مجلس و طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار کمیسیون قرار دارد و تلاش داریم به زودی در صحن بررسی شود.

قوانین انتخابات در کشور را نمی توان در یک قانون کلی گنجاند/ انتخابات مجلس اصلاح می شود

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به رد کلیات لایحه جامع انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: این لایحه از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، اما بعد از بررسی در کمیسیون، نمایندگان به این نتیجه رسیدند که نمی توان همه قوانین مربوط به انتخابات را در یک قانون گنجاند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما معتقد هستیم که جنس انتخابات در کشور از یک جنس نیست و به همین دلیل نمی توانیم همه آنها را در قالب یک لایحه حل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به قوانین انتخابات در کشور، بیان داشت: در حال حاضر قوانین انتخابات مجلس، شورای نگهبان، ریاست جمهوری و خبرگان به صورت جداگانه است و لذا بر این باور هستیم که باید همین حفظ شود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات در کشور، تصریح کرد: اگرچه هر انتخاباتی در کشور، قوانین خود را دارد اما بازهم نیاز است که این قوانین اصلاح شود و این اصلاح قانون، نیازمند ارائه طرح از سوی مجلس بود.

 

بیشتر بخوانید:

شورای نگهبان در بررسی مصوبات، همواره نگاه ویژه‌ای به حقوق مردم داشته است

 

ابوترابی ادامه داد: بر همین اساس سه طرح با عنوان "طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری"، "طرح اصلاح انتخابات مجلس" و " طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها" در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نخستین طرحی بود که در کمیسیون شوراها و امور داخلی، مورد بررسی بسیار زیادی قرار گرفت و در نهایت مجلس و شورای نگهبان نیز با آن موافق بودند، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: درحال حاضر نیز دو طرح باقی مانده یعنی طرح اصلاح انتخابات مجلس و طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار کمیسیون است که مورد چکش کاری قرار گرفته است، اما هنوز زمان بررسی طرح در صحن علنی مشخص نیست.

وی بیان داشت: امیدواریم با تصویب طرح های مذکور، قوانین انتخابات در کشور به روز و اصلاح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی