English

اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بسیاری از بسته‌های حمایتی از هنرمندان را رسانه‌ای نمی‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هزینه بیمه تکمیلی بسیاری از هنرمندان را ما می‌دهیم. بسیاری از بسته‌های حمایتی از هنرمندان را رسانه‌ای نمی‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم عزت نفس آنها دچار خدشه شود.

بسیاری از بسته‌های حمایتی از هنرمندان را رسانه‌ای نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص دغدغه‌های معیشتی هنرمندان و ماجرای رضا رویگری، گفت: ما دو ساختار در وزارت فرهنگ برای حمایت از پیشکسوتان داریم؛ یکی صندوق اعتباری هنرمندان است که حدود ۹۰ هزار عضو دارد. سه بسته حمایتی در قالب این صندوق از هنرمندان داریم که آخرین بسته آن را قبل از عید فطر به حسابشان واریز می‌کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: هزینه بیمه تکمیلی بسیاری از هنرمندان را ما می‌دهیم. بسیاری از بسته‌های حمایتی از هنرمندان را رسانه‌ای نمی‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم عزت نفس آنها دچار خدشه شود.

وی تاکید کرد: ما یک ساختاری هم در وزارت فرهنگ برای هنرمندان پیشکسوت داریم که نزدیک به هزار عضو دارد. این هنرمندان کسانی هستند که درجه یک هنری دارند و ما به صورت ماهانه به آنها حقوق ویژه‌ای می‌دهیم. در دیدار اخیر رئیس‌جمهور با هنرمندان برخی اظهار کردند که باید این موضوع تقویت شود که رئیس‌جمهور دستور آن را داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع مسکن هنرمندان، تاکید کرد: سطح زندگی هنرمندان سطح بالایی است، بنابراین توقعات آنها نیز بالاتر است. ما در دولت شاید نتوانیم همه این توقعات را برآورده کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: با وزیر راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهیم کرد تا به صورت ویژه از هنرمندان پیشکسوت در حوزه مسکن حمایت کنیم.

وی به ماجرای رضا رویگری اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر تقدیر ویژه ای از وی کردیم. ما به اختلافات داخلی این عزیزان کاری نداریم و باید از آنها حمایت کنیم. بنده روز گذشته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را نزد وی فرستادم و مسائل و مشکلات وی را حل خواهیم کرد. در چند ماه گذشته از بسیاری از هنرمندان حمایت‌های ویژه‌ای شده است اما ما آنها را رسانه‌ای نکردیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح مجلس با عنوان صندوق اقتصاد و هنر گفت: در جریان این طرح نیستم چراکه فعلاً در حد یک ایده است. ما چنین صندوقی داریم و دوستان مجلس کمک کنند تا اعتبارات این صندوق قوی‌تر شود. امروز هنرمندی نیست که درخواست دهد و ما او را عضو صندوق اعتباری هنر نکنیم. ما در صندوق اعتباری هنر فعالان رسانه‌ای و قرآنی را هم عضو کردیم. حدود ۹ هزار فعال قرآنی هم عضو این صندوق هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی