English

گزارش خبرگزاری موج از آخرین روز بررسی بودجه ١٤٠١؛

بودجه سال آینده کشور به ایستگاه پایانی رسید/ نگاه حمایتی بهارستانی‌ها به اقشار کم درآمد

نمایندگان مردم درخانه ملت، بعد از ٢٨ جلسه کاری، بودجه سال آینده را تصویب کردند.

بودجه سال آینده کشور به ایستگاه پایانی رسید/ نگاه حمایتی بهارستانی‌ها به اقشار کم درآمد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در نوبت بعدازظهر درحالی آغاز شد که در جلسه صبح صحن علنی مجلس ، مصوباتی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر صورت گرفت.

گفتنی است در ابتدای نشست، سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه ۲۰۰ نفر از نمایندگان را در اعلام تبعیت مجلس از بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه کشاورزی دانش بنیان و فناورانه را قرائت کرد و سپس روح اله متفکرآزاد دیگر عضو هیات رییسه مجلس نیز تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 

آغاز شفافیت عملکرد در مجلس

شفافیت عملکرد مجلس موضوعی بود که به پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی برای الحاق یک جزء به بند (الف) تبصره ٢٠  با رای قاطع وکلای ملت همراه شد و بر این اساس مقرر شد نمایندگان، حقوق خود و مدیران مجلس به صورت ماهانه در سامانه سازمان اموراستخدامی ثبت شود این امر اقدامی در راستای شفافیت عملکرد مجلس یازدهم تلقی شد.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در راستای اظهارات این نماینده گفت: نمایندگان در کمیسیون تلفیق نهایت دقت را داشتند تا مجلس در شفافیت پیشتاز باشد، بنابراین رأی امروز نمایندگان به این پیشنهاد بیانگر این است که نمایندگان هیچ ابایی ندارند که حقوق خود را در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت کرده و در کنار ملت قرار گیرند.

 

حمایت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها از محل قانون بودجه

بهارستانی ها با الحاق یک بند به تبصره (١٩) لایحه بودجه، دولت را مجاز به حمایت از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان‌ها ازجمله راه آهن غرب و پالایشگاه آناهیتا از محل قانون بودجه یا جابجایی اعتبارات و تسهیلات داخلی و خارجی کردند.

 

بیشتر بخوانید:

سهم حوزه سلامت از سفره هدفمندی یارانه‌ها/ گردش وجوه دولت زیر ذره‌بین مجلسی‌ها

 

نمایندگان مجلس با تصویب در جزء (١) بند (الف) تبصره (٢٠) ماده واحده لایحه بودجه مقرر کردند پرداخت هرگونه حقوق ومزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه نظام اداری انجام شود.

 

به کارگیری نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی تنها با مجوز سازمان برنامه

نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب بندهای (ب)، (ج)، (د)، (هـ) و (و) تبصره ٢٠ ماده واحده لایحه بودجه ١٤٠١ هرگونه استخدام وبه کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاههای اجرائی را منوط به اخذ مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و أخذ تأییدیه از سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون کردند و از طرفی به دولت اجازه داده شد، به منظور بالابردن بهره‌وری نیروی‌انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، نیروهای‌رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاههای اجرائی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی نموده و منتقل کند.

 

کارکنان مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران رسمی می‌شوند

نمایندگان مجلس تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت را مکلف به استخدام و تبدیل وضعیت تمامی مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طبق شرایط و الزاماتی کردند.

 

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای بهسازی راه های روستایی

نمایندگان مجلس با اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای بهسازی راه های روستایی و طرح های هادی روستایی از محل واردات خودرو موافقت کردند.

 

حمایت مجلس از ورزش همگانی

نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند از محل ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات لازم برای حوزه ورزش واشتغال و ازدواج جوانان تأمین کند.

 

وزارت راه مجاز به واردات ۴ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند با موافقت هیات دولت ۴ هزار ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین سازمان راهداری را به کشور وارد کند.

 

۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فناوری های نوین

نمایندگان با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از فناوری های نوین و توسعه تجهیزات استفاده از آب های جوی در جهت مقابله با مشکلات ناشی از خشکسالی موافقت کردند.

 

سقف بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد

نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل‌ کشور، دخل و خرج کشور را در سال آینده را مشخص کردند.

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ١٤٠١ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزارو هفتصد و نود و سه میلیارد و نهصد و سی و یک میلیون ریال به شرح زیر است:

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر پانزده میلیون و دویست و هفتاد و سه هزار و هفتصد و چهارده میلیارد و ششصد و سیزده میلیون ریال شامل؛

١- منابع عمومی بالغ بر سیزده میلیون و نهصد و چهل و یک هزار و سیصد و هجده میلیارد و پانصد میلیون ریال.

٢- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر یک میلیون و سیصد و سی و دو هزار و سیصد و نود و شش میلیارد و یکصد و سیزده میلیون  ریال.

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر بیست و دومیلیون و سیصد و چهارده هزار و هفتاد و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون ریال و از حیث هزینه ها و سایر پرداخت ها بالغ بر بیست و دو میلیون و سیصد و چهارده هزار و هفتاد و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون ریال است.

 

قدردانی قالیباف از اصحاب رسانه برای پوشش خبری بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از نمایندگان، اصحاب رسانه و مردم که در این مدت با نمایندگان در بررسی و پوشش خبری لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همراهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

 

حضور رئیس مجلس در جایگاه خبرنگاران پارلمانی

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با حضور در جایگاه خبرنگاران پارلمانی، از اصحاب رسانه تقدیرو تشکر کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مجید

    سلام مجلس در راس امور است مردم گروه هدف زیر خط فقر زندگی می‌کنند توان خرید را ندارند مشکل اقتصادی و معیشتی مردم را اساسی حل کنید با این یارانه ناچیز مردم چطور زندگی کنند ؟

  • مجید

    والله مردم جامعه هدف محتاج نان شب هستند از نمایندهای مردم تقاضا دارم مشکل معیشت را حل کنید زندگی بسیا ر سخت شده است ....

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه