English

جواد آرین منش در گفتگو با خبرگزاری موج:

ظرف ٤٨ ساعت آینده نتیجه مذاکرات وین مشخص خواهد شد/ احتمال رویارویی وزرای خارجه ایران و آمریکا قوت گرفت

یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه ظرف ٤٨ ساعت آینده نتیجه مذاکرات مشخص خواهد شد، گفت: در مرحله بعد قرار است وزرای خارجه کشورها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

ظرف ٤٨ ساعت آینده نتیجه مذاکرات وین مشخص خواهد شد/ احتمال رویارویی وزرای خارجه ایران و آمریکا قوت گرفت

جواد آرین‌ منش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با بیان اینکه طبق آخرین اخبار منتشر شده در جریان مذاکرات وین به توافق احیای برجام نزدیک شده‌ایم، گفت: اگرچه هنوز موارد اندکی در مذاکرات باقی مانده است اما طبق اعلام کارشناسان این موضوعات، سبب نمی شود که مذاکرات به بن بست برسد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد ظرف ٤٨ ساعت آینده نتیجه مذاکرات مشخص خواهد شد، افزود: تاجایی که اطلاع دارم در مرحله بعد قرار است وزرای خارجه کشورها در کنار یکدیگر قرار گیرند و  موضوع به جمع بندی برسد.

وی با بیان اینکه احتمال موفق بودن مذاکرات بسیار بالا است، ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به نقطه پایانی، احتمال مذاکره مستقیم وزرای خارجه ایران و آمریکا وجود دارد و در مرحله پایانی توافق، قرار است وزرای خارجه کشورها کنار یکدیگر بنشینند و موضوع را نهایی کنند.

آرین منش درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر به نتیجه نرسیدن مذاکرات، افزود: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و کمبود شدید نفت در بازارها و افزایش فزاینده حامل های انرژی، دنیا نیازمند صادرات نفت ایران و تعامل با کشورمان خواهد بود لذا هرچه زمان طولانی‌تر شود هم قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی افزایش می‌یابد و هم اثر تحریم ها روز به روز کاهش پیدا می‌کند .

 

بیشتر بخوانید:

ایران تن به توافق برد-باخت نمی‌دهد/ مجلس اجازه توافق بدون اخذ تضمین‌های لازم را نخواهد داد

مجلس در روند مذاکرات وین همراهی لازم را با دولت دارد/ برخی ها از ابتدا مخالف تعاملات کشور بودند

 

این فعال سیاسی اصولگرا، با بیان اینکه درحال حاضر صادرات نفت ایران در حال افزایش است، بیان کرد: چین به عنوان یکی از خریداران عمده، بخش قابل ملاحظه ای از نفت ایران را خریداری می کند لذا سایر موارد نیز در سایه جنگ روسیه و اوکراین بوده و معطوف شدن نگاه اروپایی به سمت روسیه، احتمالا سبب خواهد شد تا از فشار روی ایران کاسته شود.

وی با اشاره به تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر روند مذاکرات احیای برجام ، گفت: روسیه در مذاکرات یکی از بازیگران اصلی بوده است و از کشورهایی است که در حمایت از جمهوری اسلامی و برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تلاش زیادی کرد لذا با توجه به اینکه مذاکرات به مرحله پایانی خود رسیده بعید است این جنگ بتواند خللی در روند پیشرفت مذاکرات ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اکنون که با هدایت رهبر حلیم .فکور و خردمند وبادرایت .ایران به توانمندی بزرگی رسیده و بر روی ریل پیشرفت قرار گرفته .می‌باید با بزرگی واعتماد به نفس کامل .روسیه را به عنوان متحد ویاری بزرگ و کارآمد در کنار خود نگه داشته اما با همان اعتماد نفس وقدرت امریکایی را که به برجام باز گشته را به دوستی با ایران وادار کرد .لیدر های ما با زیرکی و درایت می‌توانند آمریکا را رام کنند که چموشی نکند .ایران امروز با ایران گذشته زمین تا آسمان متفاوت است و حتما آمریکا هم این تغییر را پذیرفته است

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه