English

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرگزاری موج:

بی‌اعتمادی بین دو حزب آمریکا کار مذاکرات را سخت کرده است/ شرایط فعلی مذاکرات وین خوش‌بین کننده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: شرایط فعلی مذاکرات وین خوش‌بین کننده است اما فشردگی و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

بی‌اعتمادی بین دو حزب آمریکا کار مذاکرات را سخت کرده است/ شرایط فعلی مذاکرات وین خوش‌بین کننده است

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با بیان اینکه بی‌اعتمادی بین دو حزب قدرتمند آمریکا، باعث شده با روی کار آمدن هرحزبی، تصمیمات مختلفی اتخاذ شود، گفت: ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود، با خارج شدن از برجام نشان داد به اوباما بی‌اعتماد است و بایدن نیز همواره نشان داده که نسبت به کنگره اعتمادی ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی‌اعتمادی بین دو حزب آمریکا کار مذاکرات را سخت کرده است، افزود: بی‌اعتمادی بین احزاب داخلی آمریکا، معادلات دنیا را به هم ریخته و سبب کمرنگ شدن ثبات حقوقی مجامع بین‌المللی می‌شود که همین امر در روند مذاکرات نیز بی‌تاثیر نبوده و کار ایران را نیز سخت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه روشی که تیم مذاکره کننده ایران در پیش گرفته درست و دقیق است، بیان کرد: خنثی سازی تحریم‌ها یکی از موارد مهم در مذاکرات وین است که هیات ایرانی در جریان مذاکرات تاکید زیادی بر آن دارد اما از سویی دیگر نباید تمام اهداف خود را به مذاکرات گره زد، بدان معنا که ما باید بر منابع داخلی خود تکیه کنیم تا اقتصاد کشور معطل آمریکایی‌ها نماند.

بیشتر بخوانید:

متعهد نبودن دولت بعدی آمریکا به اجرای برجام یک دروغ بزرگ حقوقی است

 

وی ادامه داد: واقعیت آن است تا زمانی که آمریکا، این اطمینان و اعتماد را در جریان مذاکرات به وجود نیاورد، آرامشی در گفتگوها شکل نخواهد گرفت، هرچند که شرایط فعلی خوش‌بین کننده است اما فشردگی و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه هنوز با قاطعیت نمی‌توان درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات اظهارنظر کرد، افزود: تعهد و ضمانت از سوی آمریکایی‌ها، فشار زیادی به آنها وارد کرده است اما با این حال تا زمانی که آمریکا متعهد به ارائه تضمین نیست، نمی‌توان از به نتیجه رسیدن مذاکرات سخن گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه