English

متکی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد:

می‌دانیم دولت بعدی چه زمین‌سوخته‌ای را تحویل می‌گیرد/ کشور به سوزن‌بانی نیاز دارد

سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: ما دغدغه داریم و معتقدیم که دولت باید سوزن‌بانی جدی در ریل کشورداری به وجود بیاورد؛ کشور به یک سوزن‌بانی نیاز دارد.

می‌دانیم دولت بعدی چه زمین‌سوخته‌ای را تحویل می‌گیرد/ کشور به سوزن‌بانی نیاز دارد

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در گفتگو با خبرنگار سیاسی موج، در پاسخ به اینکه دولت روحانی دولت اصلاح‌طلبان بوده و کارنامه هشت ساله آن‌ها هم نشان داده است هیچ آورده‌ای جز گرانی و تورم و بیکاری برای مردم نداشته‌ است، آیا دولت مد نظر شما می‌داند چه زمین سوخته‌ای را بناست تحویل بگیرید؟، گفت: از هشت سال قبل این دغدغه‌ها را داریم و معتقدیم زمان پایان این دغدغه‌ها فرا رسیده است.

وی افزود: راه اساسی و جدی ایجاد این تحول، بازگشت به نگاه رهبری است که مطالبه مردم هم است.

متکی اظهار داشت: من از جایگاه قدسی برای مقام معظم رهبری صحبت نمی‌کنم و یا بخواهم بحث ولایت فقیه انجام بدهم، بلکه به عنوان یک کارشناس از نظر کسی سخن می‌گویم که از ۴۲ سال پیش در عرصه‌های مختلف این نظام، در عرصه‌های مختلف اجرایی، دفاعی، کار با جوانان و کار با نیروهای نظامی بوده است.

وی ادامه داد: ضمناً به یاد داشته باشید مقام معظم رهبری ۳۰ سال است که اظهار نظر می‌کنند و همانند امام نظراتشان درست از آب درآمده است یعنی هر جا که تعارضی بین نظر دولت و نظر مقام معظم رهبری بوده، تجربه ثابت کرده که نظر رهبری درست بوده است؛ حتی جاهایی که رهبری تمکین کرده‌اند.

عضو کابینه دولت نهم اظهار داشت: رهبری در دولت نهم بیان کردند که ما در دولت قبلی تعلیق غنی سازی را پذیرفتیم تا آیندگان نگویند اگر می‌پذیرفتید همه مشکلات هسته‌ای ایران حل می‌شد. لذا ما پذیرفتیم اما برای کسانی که مٌصر بودن ما تعلیق را بپذیریم روشن شد ولی برای رهبر معظم انقلاب از ابتدا روشن بود که تعلیق برای به رسمیت شناختن حق غنی سازی ما کارگشا نیست.

وزیر پیشین امور خارجه درباره برجام نیز ادامه داد: ابتدای دولت یازدهم روحانی از رهبری خواست تا مذاکرات شکل گیرد اگرچه هیچ‌گاه مذاکرات تعطیل نشده بود، اما این درخواست با رویکرد جدیدی مطرح شد، لذا مقام معظم رهبری نزد فرماندهان سپاه نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، اما بلافاصله گفتند به آمریکا اعتماد نکنید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در حین مذاکرات نامه نوشتند، توصیه کردند، رهنمود دادند؛ دولت ما که تقریباً مفتون شرایط شده بود و آنگونه سخن می‌گفت که آب، نان و همه مسائل ما به برجام بستگی دارد، دیدیم که آنطور که می‌خواست نشد.

سخنگوی شورای وحدت تاکید کرد: بنابراین ما دغدغه داریم و معتقدیم که دولت باید سوزن‌بانی جدی در ریل‌ کشورداری به وجود بیاورد؛ کشور به یک سوزن‌بانی نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه