English

منوچهر متکی:

پیش از پایان سال نشست شورای وحدت اصولگرایان را برگزار می‌کنیم

منوچهر متکی با اشاره به اینکه پیش از پایان سال نشست شورای وحدت اصولگرایان را برگزار می‌کنیم گفت: ما در یک روند دموکراتیک از همه احزاب و جریان‌ها اصولگرایی دعوت کردیم که در شورا حضور داشته باشند؛ پس ما طیف‌بندی نکردیم که چه کسانی باشند یا چه کسانی نباشند.

پیش از پایان سال نشست شورای وحدت اصولگرایان را برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، منوچهر متکی در نشست خبری شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه ما به دنبال همگرایی جریان‌های همفکر هستیم، اظهار کرد: مجموعه‌های همسو بعد از انتخابات به کار خود ادامه می‌دهند و بر اساس بحث و تبادل نظر به موضوعات اصلی مرتبط با کشور می‌رسیم. مثلاً اینکه ما چه برداشتی از آمریکا داریم و چه تعاملی برآمده از نظام برای آن داریم. یا در موضوع اقتصاد مقاومتی مواضع مختلفی در دولت‌های متفاوت درباره آن می‌بینید، در حالی که جزو مسائل اصلی کشور است.

وی افزود: پس نیاز است که ما در مسائل این چنین مهم و اساسی نظرات واحدی داشته باشیم که برآمده از نظام باشد و این یکی از مسائل آرمانی ما برای کار در شورای وحدت است و هیات اجرایی را هم به همین دلیل در شورای وحدت تشکیل دادیم.

متکی با اشاره به اینکه ده نفر اعضای هیات اجرایی بر اساس همین تصمیم انتخاب شدند، گفت: تصمیم بر این شد که از هر بلوک حزبی دو نفر باشند که دو وظیفه دارند؛ یکی انجام وظایف بر اساس هیات عالی که بلندمدت است و یکی هم وظیفه فعلی که همان انتخابات ریاست جمهوری است.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با توضیح سازوکارهای این شورا و کمیته‌های مختلف آن اظهار کرد: این کمیته‌ها از اقشار مختلف است و هر کدام ۲۱ نفر عضو دارد که یکی وظیفه تولید محتوا درباره قشر خود و یکی هم وظیفه مرتبط با ساختار کلی شورا است.

وی افزود: نیمی از این کمیته‌ها تشکیل شده است و عصر امروز کمیته دانشجویی هم تشکیل می‌شود. تا پایان بهمن‌ماه کمیته‌های ما تشکیل می‌شوند و از اسفند، ماه همایش‌های ما است و کمیته‌های ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفندماه نشست نمایندگان استان‌های شورای وحدت را در تهران برگزار کنیم که تاریخ دقیق آن نیز اعلام می‌شود و برگزاری‌اش ما را برای چگونگی فعالیت در سال آتی آماده می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که جامعه مدرسین در شورای وحدت چه نقشی دارد، اظهار کرد: در این شورا گفت‌وگوهایی میان اعضا و به خصوص اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت با جامعه مدرسین بوده است و اعلام شده که اگر جامعه مدرسین جدای از بخش کلی خود تصمیم به ورود به بحث انتخابات و مصادیق بگیرد در خدمتشان باشیم.

متکی در پاسخ به این پرسش که چرا در شورای وحدت، نمایندگان جبهه پایداری، حزب حامی محمدباقر قالیباف و طیف احمدی‌نژاد حضور ندارند، تصریح کرد: ما در یک روند دموکراتیک از همه احزاب و جریان‌ها اصولگرایی دعوت کردیم که در شورا حضور داشته باشند؛ پس ما طیف‌بندی نکردیم که چه کسانی باشند یا چه کسانی نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه