English

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

لغو ناچیز تحریم‌های هسته‌ای بازی جدید آمریکایی‌ها است/ با جنگ روانی و رسانه‌ای می‌خواهند توپ را در میدان ایران بیاندازند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آمریکایی ها به دنبال ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی در موازات مذکرات هستند و با این اقدامات می خواهند توپ را در میدان ایران بیاندازند.

لغو ناچیز تحریم‌های هسته‌ای بازی جدید آمریکایی‌ها است/ با جنگ روانی و رسانه‌ای می‌خواهند توپ را در میدان ایران بیاندازند

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به لغو برخی تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا، گفت: بخش عمده تحریم‌ها علیه ایران، تحریم‌هایی است که به بهانه فعالیت‌های اتمی ایران و به ویژه بعد از برجام اعمال شده است، حال اینکه آمریکایی‌ها، درصد ناچیزی از تحریم‌ها را لغو کنند، ارزشی در مذاکرات نداشته و از لحاظ اقتصادی و سیاسی نیز برای ما بی اثر است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران خواستار لغو همه تحریم‌های آمریکا است، افزود: اینکه آمریکایی‌ها یک کار جزئی انجام دهند و بعد آن را با جنگ روانی شدید در رسانه‌ها منعکس کرده و به اصطلاح نشان دهند که توپ در میدان ایران است، رفتار نادرست و غلطی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: آمریکا باید تحریم‌هایی که تاکنون به بهانه فعالیت‌های اتمی بر ایران اعمال کرده است را لغو کند ضمن آنکه این کشور باید به شرایط برجام بازگردد تا بعد از آن بتوان بر سر بازگشت ایران به شرایط برجامی صحبت کرد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی در موازات مذکرات هستند و با این اقدامات می‌خواهند نشان دهند که ما قصد حل مشکل و کوتاه آمدن را داریم اما ایرانی‌ها پا فشاری می‌کنند در حالی که این رفتار ظالمانه‌ای است.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: زمانی که آمریکایی‌ها مجموعه وسیعی از تحریم‌ها را در شبکه بانکی، حمل و نقل، بیمه و اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها اعمال کرده و سپس برای ایجاد یک فضای تبلیغاتی، درصد ناچیزی از تحریم‌ها را لغو می‌کنند، برای ایران پذیرفته شده نیست چراکه می‌خواهند در فضای رسانه‌ای القا کنند که طرف ایرانی سرسختی نشان داده و نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه خواسته ایران کاملا منطقی است، گفت: ما می‌گوییم قراردادی را با غربی‌ها امضا و به تعهداتمان عمل کردیم اما غربی‌ها نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده بلکه تحریم‌های گسترده اقتصادی را به ایران اعمال کردند.

وی ادامه داد: خواسته ایران لغو همه تحریم‌ها، راستی آزمایی و دادن ضمانت برای عدم تکرار این شرایط است، ضمن آنکه خواسته ایران کاملا منطقی و برپایه منافع ما بوده و برپایه یک اجماع در بین ساختار حاکمیت، مردم و طیف‌های مختلف است؛ لذا نباید اجازه داد جنگ رسانه‌ای غربی‌ها، ما را در مذاکرات تضعیف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه