English

کاظم جلالی:

یش نویس موافقت‌نامه جامع همکاری‌های تهران و مسکو توسط ایران تهیه شده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: پیش نویس موافقت‌نامه جامع همکاری‌های دو کشور توسط ایران تهیه شده، اما نیاز به زمان دارد تا گفت‌وگو‌های بین تهران و مسکو انجام شود.

یش نویس موافقت‌نامه جامع همکاری‌های تهران و مسکو توسط ایران تهیه شده است

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه،  درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه، گفت: این ملاقات  و مذاکرات محدودیتی زمانی ندارد. پیش نویس موافقت‌نامه جامع همکاری‌های دو کشور توسط ایران تهیه شده، اما نیاز به زمان دارد تا گفت‌وگو‌های بین تهران و مسکو انجام شود. طرف ایرانی کار خود را در این زمینه انجام داده و امیدواریم طرف روسی نیز کار خود را انجام بدهد و در زمان مناسبی به جمع‌بندی مسئله برسیم.

به گفته جلالی، روابط اقتصادی با همسایگان در دولت جدید اولویت دارد و روسیه همسایه بزرگ شمالی ماست که حجم واردات این کشور بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار است و این یعنی بازار وسیع و متنوعی در همسایگی ایران وجود دارد و می‌توانیم از آن استفاده کنیم. امیدواریم سهم خود را در تجارت افزایش بدهیم. دو رئیس‌جمهور پس از ملاقات و گفت‌وگو، درباره مسائل به توافق خواهند رسید، اما اینکه متن مکتوبی بین دو رئیس‌جمهور امضا بشود در برنامه‌ها وجود ندارد.

 جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید تجهیزات نظامی حرف برای گفتن دارد و می‌توانیم این همکاری‌ها را متقابلاً ادامه دهیم؛ این را سفیر ایران در روسیه اعلام کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز، چهارشنبه ۲۸ دی، در سفری دو روزه راهی مسکو شد. این سفر به دعوت ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و در جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌شود.رئیسی پیش از سفر به روسیه، گفت: گفت‌وگوی دو کشور مهم ایران و روسیه که دارای قدرت و نفوذ هستند، در جهت امنیت منطقه موثر است. در اجلاس شانگهای همکاری‌های خوبی با همه کشور‌ها به ویژه روسیه داریم.

سخنرانی در مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی، رئیسی را در این سفر همراهی کرده‌اند. همکاری‌های ایران و روسیه با ظرفیت‌های بسیاری که دارند می‌تواند در تعامل متقابل در شرایط منطقه و بین المللی تاثیر گذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه