English

نماینده مردم ورامین در گفتگو با خبرگزاری موج:

عملیات پهپادی یمن به امارات نشانه قدرتمندی نیروهای مسلح یمن است/کمک ایران به یمنی‌ها در قالب مشاوره‌های نظامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، عملیات پهپادی حوثی‌های یمن به کشور امارات را پاسخ ملت یمن دانست و گفت: این اتفاق، نشانه قدرتمندی نیروهای مسلح یمن و نشان دهنده عزم جدی مردم این کشور برای مقابله با متجاوزان است.

عملیات پهپادی یمن به امارات نشانه قدرتمندی نیروهای مسلح یمن است/کمک ایران به یمنی‌ها در قالب مشاوره‌های نظامی است

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره حملات شب گذشته حوثی‌های یمن به مناطقی از خاک کشور امارات، گفت: اتفاق رخ داده مکافات عمل کشورهایی است که در سرنوشت یک ملت دخالت کرده و اجازه نمی دهند ملت یمن بر سرنوشت و مقدرات خود حاکمیت پیدا کند.

وی ادامه داد: ملت مظلوم یمن چندین سال با دست خالی در مقابل تجاوز ددمنشانه کشورهای همسایه خود مقابله کرد و با مداخله کشور امارات در حالی روبرو شد که از کشور متجاوز حمایت کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس یازدهم، عملیات پهپادی حوثی‌های یمن به کشور امارات را پاسخ ملت یمن دانست و گفت: این اتفاق، نشانه قدرتمندی نیروهای مسلح یمن و نشان دهنده عزم جدی مردم این کشور برای مقابله با متجاوزان است.

این نماینده مردم در مجلس، با بیان اینکه هیچ کشوری اجازه دخالت در سرنوشت کشور دیگر را ندارد، افزود: اگرچه کشور یمن دارای مشکلات اقتصادی است اما ملت بزرگ و هوشیاری داشته که همواره در تاریخ نیز نقش اثربخشی دارند.

نوش‌آبادی کشور یمن را زادگاه اویس قرنی خواند و تاکید کرد: مردم یمن، اویس قرنی‌هایی هستند که از کشورشان حمایت می کنند و باید خودشان سرنوشت کشورشان را در دست بگیرند.

وی درباره کمک ایران به حوثی های یمن، بیان داشت: کمک ایران گاهی در قالب مستشار نظامی است ضمن آنکه مشاوره‌های نظامی ایران در صورت کمک کشورهای دعوت کننده صورت می‌گیرد مانند کشور سوریه و عراق که مشاوره‌های نظامی خوبی در بحث مبارزه با تکفیری‌ها، داعش و جریانات تروریسی صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه کمک نظامی امر متداول و معمول است که در همه جای دنیا وجود دارد، افزود: در واقع مشاوره‌های نظامی و تجهیزات نظامی در راستای دعوت کشورهای درخواست کننده برای کمک به آنها و چارچوب‌های قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی از ابتدا جلوگیری از هرگونه تنش‌ و درگیری است، تصریح کرد: ایران همواره تاکید داشته که باید سرنوشت کشورها را به خودشان سپرد و نباید هیچ کشوری مداخله کند ضمن آنکه استقلال کشورها همواره مورد احترام ایران قرار گرفته است چراکه ما دنبال عزت منطقه هستیم،  اما اگر دعوتی در چارچوب همکاری‌های دوجانبه، مستشاری، اقتصادی و نظامی از ما بخواهند، کمک خواهیم کرد که البته این به معنای مداخله در کشورها نبوده و نمی‌خواهیم کشوری بر اساس نظرات و خواسته‌های ما تصمیم بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، گفت: مردم یمن هدف و خواسته‌های خود را دارند و حوثی‌های یمن و جریانات حاکم بر آن کشور، باید درباره سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه