English

رئیسی در صحن مجلس:

سیر نزولی تورم آغاز شده است/ رفع تحریم‌ها در یک حرکت عزتمندانه دنبال می‌ شود

رئیس جمهور گفت که دولت کنترل تورم را دنبال می کند و سیر نزولی تورم آغاز شده است.

سیر نزولی تورم آغاز شده است/ رفع تحریم‌ها در یک حرکت عزتمندانه دنبال می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس گفت که دولت کنترل تورم را دنبال می کند و سیر نزولی تورم آغاز شده است.

رئیس قوه مجریه گفت کشور ۴۰ درصد افزایش صادرات غیر نفتی داشته و باید برای بیشتر شدن آن تلاش کند. سهم اقتصاد ایران در منطقه خاورمیانه بالاست و باید در جای خودش قرار بگیرد و برخلاف تهدیدها صادرات نفت و میعانات افزایش داشته است.

مهار تورم در بودجه هدف گیری شده و نباید شاهد باشیم که فقرا فقیرتر شوند و غنی ها غنی تر شوند. با این تصمیم گیری حتما وضع مردم متفاوت خواهد شد، این بخش دیگری از صحبت های رئیس جمهور بود.

ارز ترجیحی دغدغه همه ما است

رئیسی می گوید ارز ترجیحی دغدغه همه ما است. کار را در دولت شروع کرده ایم و ۸ میلیاراد دلاری که برای ارز ۴۲۰۰ در نظر گرفته شده بود در ابتدای شروع دولت سیزدهم چیزی از آن باقی نمانده بود ولی نمی توانستیم آن را حذف و شوک به مردم وارد کنیم و در نهایت به اینکه باید چند ماه دیگر ارز ۴۲۰۰ ادامه پیدا کند رایزنی هایی شد. سپس لایحه دو فوریتی درباره ارز در دولت تصویب شد تا چند ماه دیگر حذف شود و برای اقشار آسیب پذیر هم ادامه پیدا کند ولی مجلس به فوریت آن رای نداد. مجلس نه برای ادامه دادن و نه حذف ارز اعلام نظر نکردند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد سفره مردم خط قرمز ماست. اگر ارز ترجیحی قطع شود باید برای جبران آن مخصوصا اقشار ضعیف فکری بشود.

 افرادی که به نام دولت کار می‌کنند عدالت در پرداخت‌ها را رعایت کنند

رئیسی معتقد است عدالت در پرداخت ها مسئله درستی است و تفاوت در پرداخت ها در کشور نسبت به کسانی که شغل ها، مدارک تحصیلی کارکنان را رنج می دهد .اساتید دانشگاه، معلمان، کارکنان قوه قضائیه، دادگستری و تمام کسانی که به نام دولت و حکومت کار می کنند باید از نظام عدالت در پرداخت حقوق برخوردار شوند. هر طرحی در جهت ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور باشد مورد حمایت دولت است و ما نمی توانیم شاهد این باشیم که کسانی در کشور توان اداره حداقلی زندگی خود را ندارند.نسبت به جزئیات بودجه نماینده ها هر نکته ای دارند مطرح کنند هیچ اشکالی هم ندارند.

هم اکنون زمینه برای اجرای عدالت در کشور فراهم شده است. باید عدالت در کام مردم شیرین شود ولی دشمن نمی خواهد ما به این نقطه برسیم. این بخش دیگری از صحبت‌های سید ابراهیم رئیسی بود که در ادامه آن می گوید بر خلاف خواست دشمن مصمم هستیم به این نقطه برسیم و این نقطه را هم نقطه آرمانی دست‌نایافتنی نمی‌دانیم، بلکه آن را دست‌یافتنی و کاملاً اجرایی می‌دانیم. اجرای عدالت را در جذب، نگهداری، پرداخت حقوق و ارتقاء نیروی انسانی دنبال می‌کنیم و این امری شدنی است و همواره مورد تأکید بوده و خواهد بود.

 رئیس قوه مجریه گفت که علی رغم شرایط و ضعیتی که دشمن به دنبال آن بود «یعنی تحریم ها و تهدید ها» شرایط بهتر از هر زمان شده و آینده را روشن و امیدوار کننده می بینم. شرایط را برای تصمیم‌گیری‌های مهم بسیار مناسب می‌بینم و امروز نیازمند تصمیمات مهم هستیم و این تصمیمات با همکاری دولت و مجلس امکان‌پذیر است.

رئیسی با بیان اینکه برای رفع مشکلات کشور ناگزیر به اتخاذ تصمیمات مهم هستیم، تاکید کرد این تصمیمات مهم در گرو همکاری دولت و مجلس است و حتماً می‌تواند ما را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب نزدیک و نزدیک‌تر کند. امیدوارم جزئیات و ابعاد لایحه بودجه و دغدغه‌های به‌جایی که در رابطه با مشکلات مردم دارید، در کمیسیون‌ها به دقت مورد بحث قرار گیرد و آنچه در مجلس تصمیم‌گیری شود حتماً مورد احترام و اهتمام دولت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی