English

جزئیات برنامه مجلس برای افزایش وام ازدواج

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش وام ازدواج جوانان و برنامه مجلس گفت: مجلس درصدد است که وام ازدواج به هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش بدهد.

جزئیات برنامه مجلس برای افزایش وام ازدواج

به گزارش خبرگزاری موج، ولی اسماعیلی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش وام ازدواج جوانان و برنامه مجلس در این راستا گفت دولت در بودجه ۱۴۰۱ وام ازدواج را کلی در نظر گرفته بود، اما مجلس قبول نکرد، زیرا نظارت مجلس را زیر سوال می‌برد. مجلس درصدد است که وام ازدواج  به هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش بدهد.

این نماینده مجلس گفت: ۱۵۰ میلیون برای زوج و ۱۵۰ میلیون برای زوجه (جمعا ۳۰۰ میلیون) و برای تشویق جوانان به ازدواج، ۱۰۰ میلیون برای دختران زیر ۲۳ سال و ۱۰۰ میلیون برای پسر‌های زیر ۲۵ سال مازاد بر ۱۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

هر ساله در بودجه پیشنهادی دولت بند مشخص و شفافی به همراه رقم وام ازدواج جوانان پیش‌بینی می‌شد که برای سال آینده وضعیت آن مشخص نیست. براساس تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مربوط به تسهیلات تکلیفی است عنوان شد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل صد در صد (۱۰۰) مانده سپرده های قرض الحسنه و پنجاه درصد (۵۰) سپرده های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

به گفته اسماعیلی، ضامن کارمند هم را برای گرفتن وام حذف می‌شود و بازپرداخت هم از ۷ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.  

سخنگوی کمیسیون اجتماعی همچنین تاکید کرد که بند اضافه شده در بودجه ۱۴۰۱ که ۲ سال سن بازنشستگی را افزایش داده بود حذف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • mostafa sohraby

    مسعولان محترم باید بین سود بانک وجلوگیری از گسترش فساد یکی را انتخواب کنند جوانان ایرانی حاضر هستند با دادن سفته بازپرداخت را تضمین کنند درغیر اینصورت به زندان میروند وجوانی خود را به بانک فاسد شما میدهند باز هم کافی نیست وحتما باید ضامن کارمند باشد با حکم شما ازدواج فقط برای کارمندان مفت خور شما حلال است شما ازدواج را هم بر مردم حرام کرده اید انتظار دارید فساد ریشه کن بشود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه