English

آغاز دور هشتم مذاکرات وین از امروز ۶ دی/ مذاکرات بر سر محتوا

دور هشتم مذاکرات وین با هدف رفع تحریم و اجرای تعهدات برجامی طرفین امروز دوشنبه با حضور ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز خواهد شد.

آغاز دور هشتم مذاکرات وین از امروز ۶ دی/ مذاکرات بر سر محتوا

به گزارش خبرگزاری موج، هشتمین دور مذاکرات وین با هدف رفع تحریم و اجرای تعهدات برجامی طرفین امروز (دوشنبه) در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در هتل کوبورگ وین  آغاز می‌شود.

علی باقری رییس تیم مذاکره کننده ایران بامداد روز دوشنبه در راس هیات سیاسی و کارشناسی درحوزه‌های مختلف حقوقی، اقتصادی و تجاری و هسته‌ای راهی وین شد و احتمالاً دور هشتم بیش از ۱۰ روز در جریان باشد.

این دور از مذاکرات در خصوص مسائل محتوایی گفتگو خواهد شد و مشخصاً توپ در زمین آمریکا و سه کشور اروپایی برای اتخاذ تصمیمات است.

به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید؛ این عبارت را «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در حساب کاربری توئیتر خود نوشت و از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر  یعنی امروز ۶ دی خبر داد.

مورا می گوید مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم.

هفتمین دور از مذاکرات پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید از هشتم آذرماه آغاز شد و بعد از حدود ۲۰ روز به پایان رسید. تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران تمرکز دارد. به گفته طرفین مذاکرات، پیشرفت‌هایی حاصل شده و اکنون آن‌ها به دستور کاری برای مذاکرات بعد پیرامون لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای و تعیین متن نهایی توافق رسیده اند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه