English

سید نظام الدین موسوی:

رئیس‌ جمهور برای معرفی وزیر آموزش و پرورش یک هفته فرصت دارد

سید نظام‌ الدین موسوی با اشاره به رأی منفی نمایندگان به مسعود فیاضی اظهار داشت: مطابق با تفسیر شورای نگهبان، پس از آنکه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌ای از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، رئیس‌جمهور می‌تواند یک سرپرست را برای آن وزارتخانه به مدت سه ماه انتخاب کند.

رئیس‌ جمهور برای معرفی وزیر آموزش و پرورش یک هفته فرصت دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سید نظام‌ الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به رأی منفی نمایندگان به مسعود فیاضی اظهار داشت: مطابق با تفسیر شورای نگهبان، پس از آنکه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌ای از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، رئیس‌جمهور می‌تواند یک سرپرست را برای آن وزارتخانه به مدت سه ماه انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

مجلس با ۱۴۰ رأی مخالف به مسعود فیاضی رأی اعتماد نداد

رئیسی وزیر بعدی آموزش و پرورش را زودتر به مجلس معرفی کند

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور پس از ۸۳ روز که وزارت آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شد، مسعود فیاضی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد که وی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: مطابق با قانون، سه ماه فرصت برای معرفی وزیر فقط یکبار است و از آنجایی که ۸۳ روز است که وزارت آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شود، از آن زمان قبلی حدود ۷ روز باقی مانده بنابراین باید رئیس‌جمهور در اولین فرصت نسبت به معرفی گزینه بعدی وزارت آموزش و پرورش اقدام کند.

موسوی افزود: روال‌های دیگری هم مطابق با قانون اساسی وجود دارد مبنی بر اینکه بعضاً رؤسای جمهور از مقام معظم رهبری برای مدت بیشتری اذن می‌گیرند که مصلحت‌اندیشی در این باره را شخص رئیس‌جمهور تشخیص می‌دهد.

وی تأکید کرد: تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی بعدی آموزش و پرورش به مجلس، هم سرپرست قبلی وزارت آموزش و پرورش می‌تواند کماکان عهده‌دار مسائل این وزارتخانه باشد، هم امکان معرفی سرپرست وجود دارد و هم امکان این مسئله وجود دارد که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دولت، تصدی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره علت مخالفت مجلس با مسعود فیاضی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی‌های خود را انجام دادند، توضیحات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رئیس‌جمهور و همچنین مخالفان و موافقان را مورد توجه قرار دادند و در نهایت این تصمیم را اتخاذ کردند؛ حق قانونی نمایندگان است که بر اساس بررسی‌های خود عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه