English

یک رسانه آمریکایی مدعی شد:

اختلاف نظر اروپا و ایران بر سر زمان دور جدید مذاکرات

پایگاه آمریکایی نشنال مدعی اختلاف نظر میان اتحادیه اروپا و ایران برسر زمان برگزاری دور جدیدِ مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شد.

اختلاف نظر اروپا و ایران بر سر زمان دور جدید مذاکرات

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه آمریکایی نشنال مدعی اختلاف نظر میان اتحادیه اروپا و ایران برسر زمان برگزاری دور جدیدِ مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شد.

این وبگاه خبری در ادامه نوشت: «پس از دیدار در تهران، توافقی برسر زمان آغاز دوباره مذاکرات وین از سوی ایران و اتحادیه اروپا اعلام نشد، اما گفته می‌شود که دیدار‌هایی در روز‌های آتی در بروکسل میان دو طرف خواهد بود.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکنون مسئولیت برگزاری ۶ دوره از مذاکرات احیای برجام را در وین برعهده داشته است، اما همچنان طرف‌ها برسر زمان آغاز دور هفتم به توافق نرسیده‌اند.

«پیتر استانو» سخنگوی انریکه مورا، در بیانیه‌ای گفت: «ما منتظر پاسخ ایرانی‌ها هستیم. جوزپ بورل نیز سفری به آمریکا و در راستای مذاکرات احیای برجام داشته است.»

این در حالی است که شب گذشته دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای به سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران واکنش نشان دادند و با بیان آنکه مورا در برهه زمانی خاصی به تهران سفر می‌کند، آن را سفری معمولی ندانستند.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است.

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با انتشار پیامی در در توئیتر خود از احتمال تداوم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در آینده نزدیک خبر داد و نوشت: «این روز‌ها انطباق عملی و کامل رویکرد‌های روسیه و اتحادیه اروپا، امری نادر و به دور از انتظار است، اما از سوی دیگر تفاوت کمی که در این رویکردها، وجود دارد و خودنمایی می‌کند این است که از نظر ما هیچ دلیلی برای بدبینی در رابطه با موضوع برجام و گفت‌وگو‌های وین وجود ندارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی