English

گزیده سیاسی مطبوعات در موج؛

راز یک دوره ای شدن علی عسگری/ حواشی مربوط به فرزند رییس سابق صداوسیما چه بود؟

مدیریت علی عسگری بر سازمان بزرگ صدا و سیما انتقادات زیادی را به ویژه از سوی جریانات انقلابی به همراه داشت.

راز یک دوره ای شدن علی عسگری/ حواشی مربوط به فرزند رییس سابق صداوسیما چه بود؟

به گزارش خبرگزاری موج، هفته نامه « 9 دی » در شماره اخیر خود با اشاره به انتصاب جدید رئیس صدا و سیما نوشت: مدیریت علی عسگری بر سازمان بزرگ صدا و سیما انتقادات زیادی را به ویژه از سوی جریانات انقلابی به همراه داشت. انتقاداتی که پرداختن به آن سرفصلهای متعددی را شامل می شود. اکنون که برای اولین بار رئیس صدا و سیمای منصوب رهبری، یک دوره ای شده خوب است به طور خلاصه به گوشه ای از این انتقادات اشاره کنیم. 1- در وضعیت فعلی صدا و سیما مشخص نیست هدف و غایت کنشها و رفتارهای رسانه ملی چیست؟! 2- فقدان هرگونه ارتباط معنیدار و سیستمی میان راهبردهای کلان نظام و رفتارهای رسانه ملی در ساحات فرهنگی و سیاسی. 3- وجود انگیزههای شخصی و جناحی در پس قاطبه تصمیمات سازمانی. 4- مغایرت یا مخالفت با منویات رهبری در حوزه امنیت ملی. صداوسیما در مواضع مرتبط با برجام و مذاکرات هسته ای نه تنها منویات صریح رهبر انقلاب (اعم از خطوط قرمز، مطالبات و دستورالعملهای مکتوب) را پیگیری نکرد، بلکه به شکلی غیرقابل کتمان تمام سخنرانیهای رهبری را پس از روز بیانات با ارسال به آرشیوی اختصاصی، بایکوت کرد. 5- برخی حواشی مربوط به فرزند آقای علی عسگری و انتصاب افراد نزدیک به او در سازمانهای مرتبط که فضای سنگینی علیه این سازمان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

علی عسگری مدیر عامل جدید هلدینگ خلیج‌فارس شد

پایان عصر کرباسچی؟

امروز همچنین « صبح نو » با اشاره به تحولات اخیر در حزب کارگزاران سازندگی نوشت: روز گذشته بود که محمد عطریانفر، از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی، خبر از کناره‌گیری حسین مرعشی و یدالله طاهرنژاد از شورای مرکزی این حزب داد. عطریانفر این کناره‌گیری را نه به‌خاطر اختلاف سلیقه سیاسی بلکه به‌خاطر لزوم پوست‌اندازی و جوانگرایی در کارگزاران دانست. این در حالی است که ترکان عضو سابق حزب کارگزاران چندی پیش در گفت‌وگویی با اعلام خبر استعفایش از حزب اظهار کرده بود: من به‌دلیل زاویه‌ای که با برخی سیاست‌های حزب کارگزاران خصوصا در انتخابات اخیر پیدا کردم، از عضویت در حزب کارگزاران استعفا دادم. در کنار استعفای رسمی فرزانه ترکان، از شورای مرکزی و کناره‌گیری مرعشی و طاهرنژاد، اکنون حزب کارگزاران سازندگی با چالش انتخاب کادر رهبری خود مواجه است. اطلاعات خبرنگار «صبح‌نو» در گفت‌وگو با یکی از اعضای کارگزاران نشان می‌دهد که احتمال تغییر کرباسچی و هاشمی وجود دارد و شورای مرکزی کارگزاران قصد دارد، با توجه به پوست‌اندازی و جوانگرایی، دبیرکل جدیدی را برگزیند. کرباسچی که سال‌هاست بر مسند دبیرکلی کارگزاران حضور دارد به نظر می‌رسد با توجه به حمایت تمام قدش از ایده مشارکت در انتخابات 1400 و حمایت از شخص عبدالناصر همتی، موردانتقاد و فشار جدی سایر اعضای کارگزاران قرار دارد و همین امر احتمال تغییر او را بالا برده است.

خوشحالی و شعف "شرق" از اختلافات میان اصولگرایان

« شرق » نیز در گزارشی با عنوان "اصولگرایان علیه اصولگرایان" نوشت: با قدرت‌گیری اصولگرایان در دولت، مجلس و شوراهای شهر و شهرداری‌ها، انتصاباتی انجام شده که به مذاق برخی دیگر از اصولگرایان خوش نیامده است. آنها برای اعتراض به این عزل‌و‌نصب‌ها دلیل هم دارند. اما گویا نه عزل‌و‌نصب‌ها بلکه اعتراض به آنهاست که مسئله‌ساز شده است. نمونه‌هایی از این انتقادات را از همان روی‌کارآمدن مجلس یازدهم با انتصاب بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات شاهد بودیم. نامه تند‌و‌تیزی که الیاس نادران نوشت و آن را مصداق قانون‌شکنی دانست و حتی به قوه قضائیه هم شکایت برد. این روند اعتراضات البته ادامه داشت. از دور‌زدن و تغییر قانون برای انتصاب زاکانی به سمت شهرداری تهران تا انتصاب استاندار جدید سیستان‌وبلوچستان که به نوشته کیهان و فارس و.... نجومی‌بگیر بوده است. قانون باید بر رفتار مسئولان حاکم باشد. مردم حق دارند و باید بر سرنوشت خود حاکم باشند. مگر می‌شود خود را انقلابی بدانیم‌ ولی قوانین را محترم ندانیم؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه