English

سردار جلالی:

تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصل سرد سال از دغدغه‌های جدی پدافند غیرعامل است

رییس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار وزیر نیرو، تامین سوخت نیروگاه‌ها به ویژه در فصل سرد سال را از جمله دغدغه‌های جدی پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: این سازمان برای مدیریت این مشکل راهکارهای جدی را پیشنهاد داده که اجرا و عملیاتی شدن آن نیازمند اراده وزارت نیرو است.

تامین سوخت نیروگاه‌ها در فصل سرد سال از دغدغه‌های جدی پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی در دیدار علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با ارائه گزارشی از اقدامات عمده انجام شده در موضوع پدافند غیرعامل در بخش های آب و برق به تبیین نقش و اهمیت پدافند غیرعامل در این حوزه پرداخت.

 رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: وزارت نیرو متولی بخشی از زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم کشور است که ارتباط مستقیمی با خدمت رسانی به مردم دارد و از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

سردار جلالی مهمترین اهداف پدافند غیرعامل در بخش انرژی را ارتقای تاب آوری و تضمین تداوم خدمت‌رسانی در زمان تهدیدات و بحران‌ها برشمرد و افزود: زیرساخت‌هایی که خدماتی حیاتی به مردم را ارائه می‌کنند باید تحت هر شرایطی این خدمت رسانی را به شکل مطلوب و مستمر ارائه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی تامین گاز برای نیروگاه‌ها در فصل زمستان و حل تعارض بین دستگاهی در کارکرد نیروگاها با سوخت مایع، توضیح داد: تامین سوخت نیروگاه‌ها به ویژه در فصل سرد سال از جمله دغدغه‌های جدی پدافند غیرعامل است که این سازمان برای مدیریت آن راهکارهای جدی را پیشنهاد داده است که اجرا و عملیاتی شدن آن نیازمند اراده وزارت نیرو است.

سردار جلالی در ادامه با اشاره به آثار بلندمدت تغییرات اقلیمی بر کشور بر ضرورت اصلاح و بروزرسانی نظام حکمرانی آب با نگاه ملی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا مدل حکمرانی آب در کشور متناسب با کاهش سطح نزولات آسمانی مورد بازنگری قرارگیرد.

وی در این گفت وگو به موضوع اقتصادی سازی تولید برق و گسترش تولید برق با نیروگاه‌های جدید اشاره و تاکید کرد:  تهیه طرح‌های مدیریت بحران برای شرایط کمبود برق و بررسی نحوه تامین اولویت های اصلی برای مردم باید در دستور کارجدی وزارت نیرو باشد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر ضرورت تعامل با مجلس شورای اسلامی برای رفع نارسایی‌های بودجه ای صنعت برق در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید و اعلام کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در راستای صیانت از تداوم کارکردهای زیرساخت های حیاتی حداکثر همکاری را با وزارت نیرو به عمل خواهد آورد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند سایبری و زیستی بر ضرورت رعایت الزامات پدافند غیرعامل در امور مهندسی، طراحی و اجرای صنعت آب و برق تاکید کرد.

رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تدوین طرح‌های مرتبط با وزارت نیرو و اخذ مجوزها لازم از سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز از جمله مواردی بود که از سوی محرابیان ضروری عنوان شد.

در ادامه طرفین بر برگزاری جلسات عملیاتی دوره‌ای به منظور اولویت‌بندی و پیشبرد برنامه‌های پدافند غیرعامل در وزارت نیرو از جمله موضوعات مربوط به تهدیدات سایبری در صنعت برق با حضور ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزیر نیرو تاکید کردند.

تهیه و راهبری طرح مدیریت بحران و پایداری و استمرار خدمات آب و برق با مشارکت و همکاری سازمان پدافندغیرعامل کشور و سایر دستگاه‌های مسئول نیز از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه