English

سلیمی در گفت وگو با موج:

هدف طرح آزادسازی واردات خودرو شوک به خودروسازان داخلی است!

عضو هیات رییسه مجلس گفت: طرح آزادسازی واردات خودرو در جهت ارتقای کیفیت و تعادل قیمت خودروهای داخلی است.

هدف طرح آزادسازی واردات خودرو شوک به خودروسازان داخلی است!

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به آزادسازی واردات بر بازار خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر دو نگرانی وجود دارد. مردم از قیمت بالای خودروهای داخلی و کیفیت ضعیف آنها گله مند هستند، یکی از این نگرانیها بالا بودن قیمت و ضعف در کیفیت و انحصار شرکت های خوردوسازاست که در مقابل، خودروسازان هم نگرانی هایی دارند.

وی ادامه داد: یک نگرانی جامعه خودروسازان این است که آیا این واردات، به صنعت خودروسازی به صورت کلی و بنیادی آسیب می زند یا خیر.

سلیمی با بیان اینکه باید دید که آیا واردات خودرو سبب افزایش کیفیت تولید خودرو در داخل می شود یا منجر به کاهش کیفیت خودروسازان داخلی می شود.

عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: طی دو سال اخیر خودروسازان در جهت کیفیت گام های بلندی را برداشته اند.

سلیمی با بیان اینکه هدف اصلی از این طرح این بوده که در جهت ارتقای کیفیت، یک شوک به خودروسازان وارد شود، افزود:  باید خودروسازان جهت افزایش کیفیت و تعادل قیمت ها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: سوالات زیادی در رابطه با قیمت خودرو و مشکلات خودروسازان و خریداران مطرح است.بنابراین هدف از این مصوبه این بود که در جهت ساماندهی قیمت خودروها  گام برداریم اما اینکه آیا این هدف و مصوبه قابل تحقق است جای تردید وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه