English

وزیر بهداشت: ایران در رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی جهان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان شهریورماه ۵۰ میلیون دز واکسن تزریق خواهیم کرد.

وزیر بهداشت: ایران در رتبه دوم واکسیناسیون هفتگی جهان

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام عین اللهی روز سه شنبه پس از حضور در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبرنگاران گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان اعضای کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و در نشست امروز در رابطه با برنامه‌هایی که در آینده قرار است در وزارتخانه عملیاتی شود نمایندگان اظهارنظرهایی را مطرح کردند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: خوشبختانه مقدار زیادی واکسن با مساعدت رییس جمهوری و معاون اول وارد کشور شد و تاکنون ۳۸ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: پیش از این تا پایان تیرماه فقط ۵ میلیون دز واکسن تزریق شده بود در حالی که از مرداد تا شهریورماه حدود ۳۳ میلیون دز تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریورماه آن را به بیش از ۵۰ میلیون دز برسانیم.

عین اللهی با بیان اینکه رتبه دوم واکسیناسیون در هفته را در دنیا کسب کردیم، گفت: رتبه اول متعلق به کشور آلمان با تزریق ۶ میلیون دز و رتبه دوم متعلق به ایران با تزریق ۵ میلیون دز در هفته است و امیدواریم رکورد آلمان را در این هفته بزنیم و بیش از ۶ میلیون دز در هفته را تزریق کنیم.

این عضو کابینه سیزدهم یادآور شد: از هفته آینده ۱۷ ساله‌هایی که قرار است کنکور بدهند را با واکسن‌های خاصی که برای زیر ۱۸ ساله‌ها وارد کرده ایم واکسینه خواهیم کرد و دیگر برای کنکور مشکلی از این لحاظ نخواهیم داشت.

عین اللهی خاطرنشان کرد: به زودی تمامی افرادی که خواهان خروج از کشور هستند باید دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند و در برگشت نیز کسانی که واکسن تزریق نکرده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای جلوگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه