English

با تصویب مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیردولتی شد

نمایندگان مجلس، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند تا نسبت به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیردولتی اقدام نماید.

وزارت جهاد کشاورزی مکلف به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیردولتی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 11 طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، با 190 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از 238 نماینده حاضر با اصل ماده 11 این طرح موافقت کردند.

متن ماده 11 به شرح زیر است:

تبصره 4 ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب 31 خردادماه 74 با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح ذیل اصلاح می شود:

تبصره 4- کشت در محیط های مهار (کنترل) بسته شده و گلخانه ای، پرورش قارچ، دامداری، پرورش طیور و ماکیان، پرورش آبزیان و ماهیان زینتی و مراکز تولید و عرضه زنده آبزیان، پرورش زنبورعسل و حشرات مفید و تاسیسات آبیاری و سرچاهی و واحدهای صنایع تحویلی و تکمیلی و قضایی و فرآوری محصولات کشاورزی و منابع طبیعی و سایر نیازها و تولیدات بخش کشاورزی از مصادیق فعالیت کشاورزی بوده و احداث آن ها در اراضی کشاورزی بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی و ساخت استخر، انبار محصولات کشاورزی و اتاقک نگهبانی بوده و با رعایت ضوابط زیست محیطی و موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان تغییر کاربری محسوب نمی شود.

تغییر کاربری و تبدیل طرح های مذکور به سایر طرح های غیر کشاورزی بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک مشمول مجازات های مقرر در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها می شود.

در ادامه پیشنهاد جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس با 168 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه به این ماده الحاق شد.

وی در تشریح پیشنهاد خود تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیردولتی اقدام نماید. این شهرک ها از همه مزایای شرکت های دولتی به جز واگذاری زمین به قیمت منطقه ای برخوردار می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی